اهداف روز جهانی بیماری‌های التهابی روده چیست؟

روز جهانی بیماری‌های التهابی روده (IBD)، هر سال در تاریخ ۱۹ ماه می به ‌منظور هم‌افزایی اطلاعاتی در راستای افزایش آگاهی مردم سراسر جهان در زمینه بیماری‌های کرون و کولیت اولسراتیو برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از مشکلات عملکردی روده به سبب بیماری‌های التهابی آن است که خود را به دو صورت کرون و کولیت اولسراتیو یا کولیت زخم‌شونده نشان می‌دهد. این بیماری‌ها می‌تواند با بی‌اختیاری دفع مدفوع، دفع خون و بلغم، اسهال شدید و غیر قابل کنترل، خونریزی و درد مقعدی، التهاب بافت لوله گوارشی، خال‌های گوشتی اطراف مقعد و مواردی از این قبیل همراه باشد که در بسیار دردناک، غیرقابل‌ تحمل و ناتوان‌ کننده است.

اهداف نامگذاری روز جهانی بیماری‌های التهابی روده

روز جهانی بیماری التهابی روده (IBD)، هر سال در تاریخ ۱۹ ماه می به منظور هم‌افزایی اطلاعاتی مردم سراسر جهان در راستای افزایش آگاهی در زمینه بیماری‌های کرون و کولیت اولسراتی برگزار می‌شود. در این روز سازمان‌هایی از ۵۰ کشور مختلف جهان با هدف یافتن راه علاجی برای این بیماری‌های ناتوان‌کننده گوارشی در فعالیت‌های آگاهی‌رسانی مشارکت می‌کنند. این اقدامات معمولاً شامل گپ‌های ویدئویی، شرح تجربیات بیماران، الگوهای رفتاری و دیگر راه‌های معرفی این بیماری است. بیش از ۱۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از این بیماری داخلی رنج می‌برند که بیشترین آن‌ها با سه‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساکن کشورهای اروپایی هستند. در سال جاری با وجود مشکل فراگیری کووید -۱۹ و تأثیر آن بر مبتلایان IBD در سراسر جهان، این روز اهمیت بیشتری یافته است. در سال جاری جوامع گوناگون بیش از هر زمان به حمایت از یکدیگر نیاز دارند و درحالی‌که به‌طور هم‌زمان با چندین بیماری مقابله می‌کنند، می‌توانند برای آشنایی مردم در زمینه بیماری‌های گوناگون و جمع‌آوری بودجه برای حمایت از مبتلایان و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

استراتژی‌های بهبود شرایط کار مبتلایان به IBD

با افزایش شیوع بیماری IBD در جهان و تأثیر عمده آن بر وضع جوانانی که در سنین کار هستند، فدراسیون اروپایی انجمن کرون و کولیت اولسراتیو (EFCCA) تلاش‌های روز جهانی IBD را در سال ۲۰۲۰ در زمینه "کار و IBD" متمرکز کرده است تا آگاهی جهانی را در رابطه با تأثیر آن روی زندگی حرفه‌ای مبتلایان افزایش دهد. همچنین اعمال بعضی از استراتژی‌های جامع در محل کار هم‌چون ساعات کاری انعطاف‌پذیر و دورکاری که با وجود شیوع کووید -۱۹ بسیار رونق گرفته است، درک بهتر تبعات این بیماری و ایجاد یک محیط کار حمایتی نقش بسزایی در تحقق این هدف ایفا می‌کند. تأثیر کلی سیاست‌ها و راهبردهای جامع در محیط کار که شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های مزمنی همچون IBD را مد نظر قرار می‌دهد، نه تنها برای بیمار که برای کل جامعه مفید واقع خواهد شد، زیرا این تدابیر سلامتی و رفاه مبتلایان به بیماری‌های التهابی روده را تأمین می‌کند.

افزایش روحیه بیماران التهابی روده

در حالت کلی داشتن شغلی تأثیرگذار که به فرد احساس مفید بودن بدهد برای این بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است و منجر به ارتقای سلامت جسمی و روانی آن‌ها می‌شود. مبتلایان به بیماری‌های IBD، مایل به داشتن شغلی پایدار هستند؛ حتی اگر اتخاذ این شغل برای آن‌ها به معنای داشتن موقعیتی پایین‌تر از توانایی‌ها و قابلیت‌های خود و یا مورد بی‌توجهی قرار گرفتن باشد. از سوی دیگر تحقیقات نشان داده است که دورکاری و شرایط کاری انعطاف‌پذیر باعث افزایش مشارکت بیماران IBD در مشاغل می‌شود. علاوه بر این ثابت شده است که این بیماران بیشترین بهره‌وری کاری را دارند، زیرا تلاش می‌کنند کاستی‌های ناشی از بیماری خود را با انجام کار بیشتر جبران کنند.

کد خبر 424519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.