انتخاب رییس خانه احزاب ایران به تعویق افتاد

رییس خانه احزاب از تعویق نشست سالانه این مجموعه سیاسی برای انتخاب رییس سال دوم دوره هفتم خبر داد و گفت: در این جلسه مسئولان همه ارکان جز رییس خانه احزاب انتخاب شدند.

به گزارش ایمنا، قرار بود در جلسه عصر دوشنبه خانه احزاب،  نایب رییس اول و دوم، خزانه‌دار و منشی هیات رییسه و روسای کمیته‌های بین الملل، مطالعات آموزش و زنان انتخاب شوند. «عبدالحسین روح‌الامینی» در حاشیه نشست خانه احزاب برای انتخاب رییس و مسئولان ارکان جدید آن، به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: جلسه خانه احزاب با حضور اکثریت اعضا برگزار و همه ارکان جز رییس خانه احزاب انتخاب شدند.

رییس خانه احزاب که قرار بود امروز جای خود را به نامزدی از  فراکسیون مستقلین بدهد درباره اظهارات برخی از اعضای فراکسیون مستقلین خانه احزاب مبنی بر رسمیت نداشتن  جلسه امروز خاطرنشان کرد: همین آقای قدرت‌الله حشمتیان (دبیرکل حزب مستقل و اعتدال و نامزد احتمالی ریاست خانه احزاب) که اعتراض دارند صورت جلسه را با دست‌خط خودشان نوشته‌اند و به اتفاق دوستانش در جلسه بودند ولی در قسمت انتخاب رییس عده‌ای از دوستان فراکسیون مستقلین به دلایلی نصاب‌شکنی (آبستراکسیون) کردند.

روح‌الامینی با بیان اینکه اسامی مسئولان ارکان خانه احزاب به صورت مکتوب اطلاع رسانی می‌شود، تاکید کرد: همه اعضا از فراکسیون‌های سه گانه در این جلسه حضور داشتند، فقط در مرحله انتخاب برخی اعضا جلسه را ترک کردند.

تایید اظهارات رییس اصولگرا از سوی یک اصلاح‌طلب

«علی صوفی» دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات و عضو خانه احزاب هم در تایید اظهارات عبدالحسین روح‌الامینی و در واکنش به اظهارات قدرتعلی حشمتیان (نائب رییس خانه احزاب) گفت: با توجه به حضور اکثریت اعضا و رسیدن به حد نصاب، رییس رسمیت جلسه را اعلام کرد اما همه ارکان در این جلسه انتخاب شدند و انتخاب رییس به جلسه بعد موکول شد.

وی گفت: از همه فراکسیون‌ها در این جلسه حضور داشتند، فقط شمار کمی از اعضای فراکسیون مستقلین در مرحله‌ای از کار جلسه را ترک کردند.

فراکسیون مستقلین خانه احزاب اعتراض دارند

تایید برگزاری و رسمیت جلسه خانه احراب برای انتخاب رییس و ارکان این نهاد در حالی از سوی روح‌الامینی و صوفی (از دو فراکسیون اصولگرا و اصلاح‌طلب) اعلام شد، که تعدادی از اعضای فراکسیون مستقلین مانند حشمتیان و محمد زارع فومنی ( دبیرکل حزب مردمی اصلاحات)  نسبت به تصمیمات این جلسه اعتراض داشتند تا جایی که روح‌الامینی هنگام خروج،  در حیاط خانه احزاب با اعتراض حشمتیان ‌قرار گرفت.

حشمتیان در این باره گفت: جلسه طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب مورد تایید فراکسیون مستقلین نیست، چون این دوره ریاست خانه احزاب سهم مستقیلین است و ما هنوز کسی را معرفی نکرده‌ایم و به همین دلیل جلسه را ترک کردیم.

وی افزود: سهم هر فراکسیون از ارکان مشخص است. رییس جدید باید از فراکسیون ما باشد و تا زمانی که رییس جدید انتخاب نشده حق انتخاب مسئولان دیگر ارکان وجود ندارد و  به‌رغم اتخاذ تصمیماتی و اعلام رییس جلسه مبنی بر قانونی بودن آن، فراکسیون مستقلین این جلسه را غیر قانونی می‌داند.

منبع: ایرنا

کد خبر 424503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.