پیش فروش خودرو، نوعی بازی است / خودروسازان به تعهدات قبلی خود عمل کنند

عضو هیات رئیسه مجلس ضمن تاکید بر اینکه پیش فروش خودرو نوعی بازی است، می گوید خودروسازان بازار داخلی را به دست گرفته و علیرغم انحصاری کردن صنعت خودروسازی، قدمی برای ارتقا کیفیت و بهبود شرایط این بازار بر نمی‌دارند.

به گزارش ایمنا، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس درباره مشکلات صنعت خودروسازی، گفت: رانت و دست‌های پشت پرده موجود در خودروسازی‌ها مشکل اصلی این صنعت است، مادامی که این موانع برطرف نشود، نمی توان به اصلاح وضعیت خودروسازان دل بست؛ ایران خودرو و سایپا باید خود را به کلاس جهانی صنعت خودروسازی برسانند، در غیر این صورت باید دندان لق این صنعت را کشیده و با آزادسازی واردات خودرو زمینه استفاده مردم از خودروهای باکیفیت را فراهم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان بازار داخلی را به دست گرفته و علیرغم انحصاری کردن صنعت خودروسازی، قدمی برای ارتقا کیفیت و بهبود شرایط این بازار بر نمی‌دارند.

وی اظهار کرد: زمانی که بنزین یک هزار تومان بود، مصرف بنزین خودروهای داخل کشور حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان بود که با واردات خودروهای خارجی می توان حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در مصرف بنزین و هزینه ها صرفه جویی کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه می توان از ۱۶ هزار میلیارد تومان صرفه جویی شده نیز دستمزد کارگران را پرداخت کرد، اضافه کرد: چرا مردم باید خودروهای بی کفییت را با قیمت های بسیار بالا خریداری کنند؟

وی با بیان اینکه مردم ناچار به خرید خودرو بی کیفیت داخلی هستند زیرا خودرویی وارد کشور نمی شود، ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان مونتاژکار هستند و در کشور خودروی ملی نداریم زیرا با اعمال تحریم ها و مشکلات وادرات این شرکت ها از تولید خودرو  واماندند.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: اگر خودروسازان نمی‌توانند براساس علم روز محصولات تولیدی را به بازار عرضه کنند، باید به مجلس و دولت اعلام کنند تا واردات آزاد شود.

وی پیش فروش خودرو را نوعی بازی دانست و تصریح کرد: خودروسازان باید به جای پیش فروش خودرو، به تعهدات قبلی خود عمل کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 424500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.