ایجاد بارانداز در مسیر راه‌آهن شیراز - اصفهان بررسی می‌شود

در دیدار استاندار فارس با مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، مقرر شد که در دو هفته آتی، پیشنهادهای عملی برای احداث چند پروژه بارانداز در مسیر فعلی راه‌آهن شیراز - اصفهان توسط یک کمیته بررسی و پس از آن عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز شود.

به گزارش ایمنا، در این دیدار که در ادامه سفرهای استاندار فارس به تهران و با هدف پیگیری مسائل این استان در سطوح ملی و کلان برگزار شد، مسائل و موضوع‌های مختلف حوزه حمل و نقل ریلی استان از جمله ایجاد ایستگاه باربری خاک نسوز و سنگ معدنی آباده و بوانات و حمل بار پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار فارس بیان کرد: انتقال بار به وسیله قطار موجب استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری انجام شده چند هزار میلیاردی راه‌آهن شیراز - اصفهان و بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه‌تر و سودآوری راه‌آهن خواهد شد.
رحیمی اظهار کرد: کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، حفظ محیط زیست و کاهش هزینه حمل و نقل از دیگر نکات مثبتی است که توسعه حمل و نقل ریلی به دنبال دارد.

در این دیدار همچنین مقرر شد که عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافری و باری مرودشت آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

انجام مطالعات برقی کردن راه آهن شیراز_اصفهان، راه‌اندازی قطار سریع‌السیر شیراز_اصفهان و شیراز_مشهد از دیگر مواردی بود که در دیدار استاندار فارس با مدیرعامل راه آهن کشورمان مطرح شد.

همچنین در این دیدار و به دنبال درخواست استاندار فارس مبنی بر راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای در مسیرهای مختلف، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی موافقت کرد پس از تامین واگن‌های مناسب، قطار حومه‌ای شیراز_صدرا _مرودشت_ پاسارگاد راه‌اندازی شود.
افزون بر این مقرر شد که راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای دیگری در مسیرهای شیراز_سپیدان و شیراز_سروستان_کوار در آینده نزدیک در دستور کار قرار گیرد.
در اولویت قرار گرفتن قطعه یک و دو راه‌آهن شیراز_بوشهر و بحث و بررسی در مورد ایستگاه‌های باری راه‌آهن اقلید_یزد از دیگر موضوع‌هایی بود که در این دیدار به آنها پرداخته شد.

همچنین در دیدار استاندار فارس با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حاتمی در مورد تامین سهم الشراکت قرارگاه خاتم الاوصیا در پروژه آزاد راه شیراز - اصفهان با هدف تسریع در روند اجرا و تکمیل این پروژه قول مساعد داد.

استاندار فارس در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های صنایع الکترونیک شیراز و شرکت آی.تی.ام. سی این استان افزود: بی‌شک این دو مجموعه علمی و دانش بنیان قادر به اجرای پروژه‌های ملی و تامین نیازهای این طرح‌ها خواهند بود و به همین دلیل تقاضا می‌کنیم چنین پروژه‌هایی به سمت این دو شرکت هدایت شود.

رحیمی گفت: این اقدام زمینه ایجاد اشتغال و پایداری فعالیت در این مجموعه‌ها را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: ارجاع پروژه‌های بزرگ ملی در زمینه برق و مخابرات و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ITC) به شرکت صنایع الکترونیک و آی.تی.ام.سی شیراز باعث حفظ و ارتقای جایگاه شیراز در زمینه برق،  الکترونیک و مخابرات خواهد شد.

همچنین ظرفیت‌های بی‌شمار ارتش و مجموعه‌های نظامی استان فارس و لزوم تقویت امکانات رفاهی لازم برای آنها از دیگر موضوع‌هایی بود که در دیدار استاندار فارس با وزیر دفاع بر آنها تاکید شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 424498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.