توضیح دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص ابتلای کادر یک مدرسه به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص ابتلای کادر یک مدرسه در شهر کرمان به کرونا توضیح داد.

به گزارش ایمنا، مهدی شفیعی عصر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه در خصوص صحت و سقم ابتلای معلمان و کارکنان یکی از دبستان‌های شهر کرمان به کرونا که پیش از بازگشایی مدارس در مدرسه برای آموزش آنلاین حاضر شدند و تست در آنها مثبت اعلام شده است، بیان کرد: گر چه آموزش دانش‌آموزان به صورت آنلاین و مجازی توسط معلمان انجام می‌شود اما کادر اداری و همچنین معلمان مدارس بعد از تعطیلات نوروز روزانه یک تا دو ساعت با حفظ نکات بهداشتی در مدرسه حضور داشتند. متأسفانه در اثر بی‌مبالاتی و رعایت نکردن شرایط کامل بهداشتی در یکی از مدارس شهر کرمان، شاهد ابتلای معلمان و کارکنان این مدرسه به کرونا بودیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید پروتکل‌های بهداشتی توسط همه مردم رعایت شود افزود: این شرایط تنها به آموزش و پرورش محدود نمی‌شود بلکه در همه مکان‌های اداری، بانک‌ها و … نیز شاهد اتفاقات مشابه هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که ویروس کرونا به پایان نرسیده ضمن اینکه افراد ناقل بدون علامت در جامعه وجود دارند و همه جا در حال تردد هستند بنابراین اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنیم افراد بیشتری مبتلا خواهند شد.

شفیعی در خصوص کمبود کیت‌های تشخیص کرونا تصریح کرد: در مراکز، کیت تشخیصی نداریم بلکه محیط حمل نمونه و سوآپ برای نمونه‌گیری در اختیار مراکز قرار گرفته است که برای مدیریت منابع تیمی موظف هستند روزانه توزیع این امکانات را انجام دهند. این امکانات بر مبنای افرادی که روزانه برای مراجعه به مراکز فراخوان داده می‌شوند، تأمین می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: یک تیم ۱۶ نفره در شهرستان کرمان موارد تماس با بیماران مثبت را پیگیری می‌کنند؛ مردم توجه داشته باشند نیاز نیست وقتی فردی را فراخوان کرده ایم همه اعضای خانواده را با خود به مرکز ببرد؛ ضمن اینکه اگر تست فردی مثبت شود همه اطرافیان وی به هر تعداد که باشند فراخوان خواهند شد و جای نگرانی نیست.

منبع: مهر

کد خبر 424487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.