مسیریابی ترافیک با نرم‌افزار "اندروید اتو"

نرم افزار اندروید اتو (Android Auto) همانند برنامه CarPlay اپل، قابلیت‌های گوناگونی برای رانندگان ارائه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نرم افزار "اندروید اتو"، همه قابلیت‌های اندروید موجود در گوشی هوشمند کاربر را به محیط خودرو می‌آورد و جایگزین سیستم پیش‌فرض اطلاع رسانی و سرگرمی خودرو می‌شود. اصلی‌ترین مزیت این نرم افزار، مجهز بودن به سیستم مسیریابی مبتنی بر گوگل مپس است. این نرم افزار سیستم مسیریابی ترافیک را تشخیص می‌دهد و مسیرهای دیگر را به راننده پیشنهاد می‌کند. علاوه بر این، مقاصد ذخیره شده در گوشی همراه به صورت خودکار به اندروید اتو منتقل می‌شود؛ بنابراین برای مسیریابی مقاصد پرکاربرد نیازی به تایپ کردن نیست.

از دیگر قابلیت‌های مهم این برنامه می‌توان به مرور وب، برقراری تماس، دریافت و ارسال پیام با استفاده از پلتفرم‌های پیام‌رسان و دسترسی به موسیقی و پادکست آنلاین اشاره کرد. این نرم افزار از دستیار هوشمند "گوگل اسیستنت" پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین تمام قابلیت‌های آن از طریق فرمان صوتی قابل انجام است. با استفاده از دستورهای صوتی و قابلیت تبدیل صوت به متن، امکان پاسخ‌گویی به پیام‌ها نیز در اندروید اتو وجود دارد.

استفاده از گوگل اسیستنت و پیروی از فرامین صوتی باعث می‌شود که راننده تمرکز خود را روی رانندگی حفظ کند. علاوه بر این، قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل اسیستنت، امکان گفت و گو با نرم افزار را ممکن کرده و به اجرای راحت‌تر دستورها کمک زیادی می‌کند. گوشی‌های مجهز به اندروید ۱۰ به صورت پیش فرض از این قابلیت بهره می‌برند، اما کاربران گوشی‌های اندرویدی ۹ یا قدیمی‌تر، به منظور استفاده از قابلیت‌های نرم افزار اندروید اتو، مجبور هستند اپلیکیشن خاصی را دانلود و نصب کنند.

در مجموع، تمام گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید ۵ و بیشتر می‌توانند از قابلیت‌های این برنامه استفاده کنند. به منظور اتصال گوشی به سیستم هوشمند اتومبیل باید از اتصال پورت USB استفاده کرد؛ البته جدیدترین گوشی‌های موجود در بازار به صورت پیش فرض دارای قابلیت اتصال بی‌سیم هستند. اپلیکیشن اندروید اتو به صورت رایگان در گوگل پلی استور در دسترس افراد قرار گرفته است.

تعداد زیادی از خودروهای موجود در بازار از نرم افزار اندروید اتو پشتیبانی می‌کنند؛ البته بعضی از این خودروها به منظور ارائه این قابلیت هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. در خودروهای ارزان قیمت نیز این قابلیت ارائه نمی‌شود. به عنوان مثال، خودروهایی از مرسدس بنز، کادیلاک، شورولت، کیا، هوندا، هیوندای، ولوو و فولکس واگن از این نرم افزار پشتیبانی می‌کند. هیوندای، کیا و شورولت جز اولین شرکت‌هایی بودند که در سال ۲۰۱۵، دقیقاً پس از عرضه شدن نرم افزار اندروید اتو، آن را به خودروهای خود اضافه کردند.

کد خبر 424485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.