سهیل مهدی: با افراد و تیم‌هایی که تمارض به کرونا کنند، برخورد قضایی می‌کنیم

سرپرست کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: فاز تمرینات، پس از رسیدن جواب تست کرونای اعضای تیم‌ها آغاز می‌شود. فاز مسابقات پس از دریافت مجوزهای مجدد آغاز و تا شروع بازی‌ها، دو دوره کنترلی بیماری را برای تیم‌ها خواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، سهیل مهدی پس از اعلام رسمی آغاز تمرینات تیم‌های فوتبال از اول خرداد ماه، در گفتگویی با شبکه دوم سیما، اظهار داشت: تیم‌ها در این مرحله قرار است وارد فاز تمرین شوند، اما قبل از آن، کلیه اعضای تیم‌ها اعم از مربیان و بازیکنان باید تست کرونا را انجام بدهند. از امروز از اعضای تیم‌ها می‌خواهیم که نسبت به انجام این امر اقدام کنند و آغاز تمرینات پس از مشخص شدن نتایج تست‌ها خواهد بود.

مهدی در ادامه افزود: ما 3 تا 4 هفته، دوران آماده سازی خواهیم داشت و پس از آن در پی مجوزهای مجدد ستاد ملی مبارزه با کرونا وارد فاز مسابقات خواهیم شد.

وی در ارتباط با این مساله که وزیر ورزش و جوانان اعلام کردند، ممکن است 20 تا 25 خرداد، مسابقات مجددا متوقف شود، گفت: جناب سلطانی‌فر نفرمودند که 25 خرداد، لیگ تعطیل می‌شود. ایشان فرمودند که در هر زمانی بیماری و ویروس اوج گیرد، این احتمال وجود دارد و ما، همانگونه که در ماه اسفند، لیگ را با توجه به شرایط مدیریت بهداشت جامعه تعطیل کردیم، باز هم مجری برنامه‌ها خواهیم بود.

سهیل مهدی درباره شرایط جام حذفی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی و پیک کار ما مربوط به لیگ برتر و دسته‌های دیگر لیگ است و جام حذفی بیش از 4 بازی نیست که امیدواریم آن را در کنار بازی‌های لیگ دنبال کنیم.

رئیس مسابقات سازمان لیگ فوتبال اضافه کرد: خوشبختانه روز گذشته آقای دکتر حریرچی اعلام کردند؛ کیت‌های کافی برای انجام تست‌ها در کشور موجود است و با این اوصاف از طریق وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون فوتبال می‌توانیم نسبت به تامین نیاز حتی برای باشگاه‌هایی که مشکل دارند، اقدام کنیم. البته خبر خوب این است که این تست‌ها در تمام استان‌ها و سطح کشور انجام می‌شود و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

وی درباره شرایط تیم‌ها در صورتی که در آنها نمونه‌های مثبت وجود داشته باشد و احتمال قرنطینه شدن آنها گفت: ما فعلا در فاز تمرینات هستیم. با توجه به دوره نهفته این بیماری، ما حداقل دو دوره کنترل و تست کرونا را برای تیم‌ها خواهیم داشت تا تقریبا مطمئن باشیم، نفراتی که وارد مسابقات می‌شوند مشکل خاصی نداشته باشند. اما این که در فاز مسابقات در مواجهه با این شرایط، چه رفتاری خواهیم داشت، دو مساله مطرح می‌شود؛ اگر فرد یا تیمی تمارض به ابتلا کند، نهادهای پزشکی آن را تشخیص می‌دهند و با این افراد، برخورد قضایی خواهد شد. در مورد ابتلای واقعی در زمان مسابقات، هنوز در حال بررسی و مشاوره هستیم و نتیجه اعلام خواهد شد. این مساله جزو نگرانی‌های ما نیز هست.

منبع: سایت رسمی باشگاه پرسپولیس

کد خبر 424478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.