تناقض در تصمیم گیری ها بزرگترین مشکل مجلس دهم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: تفکرات حاکم بر نمایندگان مجلس دهم از یک انسجام واحد برخوردار نبود و از همین رو تناقض در تصمیم گیری‌ها به وضوح دیده می‌شد.

حسین انواری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد مجلس دهم اظهار کرد: مجلس دهم در جایگاه قانونی خود قرار نداشت و وظایف خود را در زمینه‌های نظارت و قانونگذاری بخوبی انجام نمی‌داد؛ زیرا تفکرات حاکم بر تصمیمات نمایندگان مجلس دهم از یک انسجام واحد برخوردار نبود و از همین رو تناقض در تصمیم گیری‌ها به وضوح دیده می‌شد. گروکشی‌هایی که نمایندگان مجلس دهم با دولت داشتند باعث شد از استیضاح برخی وزرا صرف نظر کنند.

وی افزود: زمانی که مجلس در جایگاه خود نباشد مسائل کشور نیز برطرف نمی‌شود. انتظار می‌رود در مجلس یازدهم که انسجام بیشتری بین نمایندگان وجود دارد، مشکلات مجلس دهم بر طرف شود. مجلس یازدهم باید از مدیریت کارآمدتری برخوردار باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به درگیری‌ها بر سر ریاست مجلس یازدهم، گفت: تعیین هیئت رئیسه مجلس یازدهم بر عهده منتخبان است و نباید از بیرون مجلس در این امر دخالت شود. انتظار می‌رود مدیریت مجلس شورای اسلامی از هرگونه شبه و اتهامی مبرا باشد؛ در غیر این صورت ممکن است فردی که بر مسند ریاست مجلس تکیه می‌زند مورد اتهام قرار گرفته و باعث تضعیف کارآیی مجلس شود. پیشنهاد می‌کنم نمایندگان کسی را برای ریاست مجلس انتخاب کنند که در کارنامه خود عملکرد شفافی داشته و تابع فرمایشات مقام معظم رهبری باشد. امیدوارم مقام معظم رهبری از رئیس مجلس آینده رضایت داشته باشد.

کد خبر 424471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.