آتش‌سوزی در پارک ملی دریایی نایبند بوشهر تکرار شد

توقیف کالای قاچاق در آشتیان، کشف ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در دالاهو، دستگیری یک شکارچی متخلف در سرعین، پلمب یک مرکز اقامتی غیرمجاز و دستگیری سارق بیمارستانی در اراک، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پاسگاه محیط‌بانی پارک ملی دریایی نایبند استان بوشهر گفت: آتش‌سوزی برای دومین بار در ماه جاری در این پارک رخ داد که با حضور بموقع نیروها مهار شد.

سالم احمدزاده در تشریح این عملیات افزود: به محض رؤیت آتش سوزی در تماس تلفنی با آتش نشانی چاه مبارک و همکاری شورای اسلامی روستای صفیه و جوانان روستا و محیط‌بانان پارک ملی دریایی نایبند آتش بعد از یک ساعت مهار شد.

وی بیان کرد: در این آتش سوزی که در ارتفاعات روستای صفیه از توابع بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه اتفاق افتاد ۳۰۰ مترمربع از اراضی پارک در آتش سوخت.

احمدزاده ادامه داد: دلایل وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است و تاکنون عمدی یا سهوی بودن آن محرز نشده‌است.

پیش از این نیز در ۱۲ اردیبهشت ماه جاری پارک ملی دریایی نایبند در ارتفاعات روستای هاله دچار آتش سوزی شد و یک هکتار از مساحت این پارک سوخت.

پارک ملی دریایی نایبند در شهرستان عسلویه در جنوب استان بوشهر یکی از مناطق مهم حفاظت شده کشور است که بخشی از آن خشکی و بخشی دریایی و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری و گیاهی ارزشمند است.

توقیف کالای قاچاق در آشتیان

فرمانده انتظامی شهرستان آشتیان نیز گفت: یک دستگاه خودروی سواری شوتی (حمل کننده کالای قاچاق) در این شهرستان در عملیات مأموران انتظامی پاسگاه مزرعه‌نو این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ رضا رضایی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳۵۰ میلیون ریال انواع لوازم برقی قاچاق کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

کشف ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در دالاهو

فرمانده انتظامی دالاهو از کشف ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق با تلاش مأموران پلیس شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن ویسی اظهار داشت: مأموران ایستگاه بازرسی بالاطاق حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون، ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۱۰۰ میلیون ریال می‌رسید، کشف شد.

سرهنگ ویسی در پایان از دستگیری راننده کامیون و معرفی وی به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.

دستگیری یک شکارچی متخلف در سرعین

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سرعین از دستگیری یک شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.

شهلا امیری اظهار کرد: در پی گشت و کنترل شبانه مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، محل نگهداری غیرمجاز پرندگان شکاری حمایت شده در سرعین کشف و با دستور مقام قضائی و همکاری نیروی انتظامی مرکز مذکور پلمب و موضوع به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی افزود: این متخلف به دلیل نگهداری یک عقاب طلایی، دو سارگپه و یک قطعه زاغ نوک سیاه به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: قاضی پرونده به استناد ماده ۱۷ و تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید حکم بر محکومیت بدوی متهم را به سه سال حبس و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

امیری از شهروندان خواست در صوت مشاهده شکار غیرمجاز حیوانات مراتب را به شماره تلفن سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن ۳۲۲۲۴۰۵۷ حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین اطلاع دهند.

پلمب یک مرکز اقامتی غیرمجاز

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرعین گفت: در راستای برخورد با مراکز غیرمجاز اقامتی و هنجارشکن، یک واحد اقامتی غیرقانونی در این شهر پلمب شد.

مصطفی سید محسنی افزود: این اداره با فعالیت خانه مسافرها و منازلی که به هر عنوان پذیرش مسافر کنند، برخورد قانونی می‌کند.

وی اظهار کرد: مراکز اقامتی مجاز و رسمی اعم از هتل آپارتمان و میهمان‌پذیر جهت فعالیت مجدد، ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمدید پروانه بهره‌برداری و اخذ تاییدیه بازگشایی از تشکل مربوطه هستند.

سید محسنی گفت: تا اطلاع ثانوی پذیرش مسافر در خانه مسافرها منع قانونی دارد و در صورت تصمیم مراجع قانونی نسبت به فعالیت اینگونه مراکز، مراتب صدور مجوز و رعایت تمهیدات قانونی در رابطه با فعالیت اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرعین افزود: کادر درمانی و مدافعان سلامت، از تخفیفات ویژه ۳۰ تا ۶۰ درصدی مراکز اقامتی اردبیل در ایام پسا کرونا بهره‌مند خواهد شد.

او افزود: بر این اساس در نیمه اول سال کادر درمان کشور از تخفیف ۳۰ درصدی و در نیمه دوم سال از تخفیف ۶۰ درصدی اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی بهره‌مند می‌شوند.

سرعین در ۲۷ کیلومتری غرب اردبیل از شهرستان‌های گردشگر پذیر کشور است.

دستگیری سارق بیمارستانی در اراک

فرمانده انتظامی شهرستان اراک نیز گفت: سارق لوازم افراد بیمار و همراهانشان، در یکی از بیمارستان‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ امیر مختاری افزود: چند روز گذشته با اعلام گزارش‌هایی از سرقت وسایل افراد بیمار و همراهان آنان در یکی از بیمارستان‌های اراک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: این فرد با اقدامات اطلاعاتی، شناسایی و در بازجویی‌های صورت گرفته به ۹ فقره سرقت از وسایل افراد بیمار و همراهان آنان اعتراف کرد و متهم با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

کد خبر 424469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.