مسیر دشوار والیبال ساحلی ایران برای حضور در المپیک توکیو

مسابقات والیبال ساحلی المپیک توکیو با حضور ۴۸ تیم در دو گروه مردان و زنان پیگیری خواهد شد و والیبال ساحلی ایران برای حضور در این رقابت‌ها، مسیر دشواری پیش‌رو دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، پیش از این قرار بود بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ از سوم تا نوزدهم مرداد ۹۹ در توکیو پایتخت ژاپن برگزار شود، اما به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای نخستین بار در تاریخ، این بازی‌ها به تعویق افتاد.

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، اول تا هفدهم مردادماه سال ۱۴۰۰ را به عنوان زمان جدید این رویداد مهم جهانی تعیین کرده است.

والیبال ساحلی یکی از مسابقات جذاب بازی‌های المپیک است که علاقه‌مندان بسیار زیادی در جهان دارد و تماشاگران زیادی را نیز به محل برگزاری این رقابت‌ها می‌کشاند.

کشورهای زیادی از جمله ایران برای حضور نمایندگان خود در المپیک توکیو برنامه‌ریزی کردند، اما مسیر دشواری پیش‌روی والیبال ساحلی کشورمان قرار دارد تا در جمع ۲۴ تیم نهایی مردان این رقابت‌ها قرار گیرد.

تاکنون حضور چهار تیم از کشورهای ژاپن به عنوان میزبان، روسیه قهرمان جهان سال ۲۰۱۹، ایتالیا و لتونی (کسب سهمیه در مسابقات انتخابی چین) در مسابقات والیبال ساحلی مردان المپیک توکیو قطعی شده است و دیگر تیم‌ها از جمله تیم ملی والیبال ساحلی ایران برای ۲۰ سهمیه باقی مانده در تلاش هستند.

بر این اساس، مرحله نهایی مسابقات انتخابی قاره‌ها در محدوده زمانی ۲۱ تا ۲۷ ژوئن ۲۰۲۱ (۳۱ خرداد تا ۶ تیرماه ۱۴۰۰) در پنج قاره جهان برگزار می‌شود و قهرمان این مسابقات سهمیه المپیک توکیو دریافت می‌کنند.

همچنین ۱۵ تیم رنکینگ برتر تورهای جهانی، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک توکیو را به دست می‌آورند.

بر این اساس تیم‌ها باید حداقل در ۱۲ تور جهانی شرکت کرده باشند و اگر تیمی در تورجهانی بیشتری حضور پیدا کرده باشد، ۱۲ توری که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند، ملاک محاسبه فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک توکیو خواهد بود.

دبیر کمیته ساحلی فدراسیون والیبال درباره مسابقات انتخابی آسیا، گفت: دو تیم ملی الف و ب ایران با درخشش در مسابقات مرحله مقدماتی، جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی قاره آسیا را کسب کرده‌اند.

نادر انصاری، تصریح کرد: مسابقات مرحله نهایی قاره آسیا با حضور ۱۶ تیم از هشت کشور برگزار می‌شود و تنها تیم قهرمان، سهمیه المپیک به دست می‌آورد.

کد خبر 424458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.