امدادرسانی اکیپ "امداد گیاه" به ۱۵ هزار درخت در سال ۹۸

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار درخت در معابر سطح شهر توسط امداد گل و گیاه و پروژه ساماندهی معابر فرعی، امداد رسانی شد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و در راستای حفظ هرچه بهتر فضای سبز سطح شهر، مدیریت شهری بر آن شد تا با راه اندازی اکیپ‌های امدادرسان گل و گیاه در سطح شهر بتواند خدمت مؤثر دیگری را به شهروندان ارائه کند.

وی افزود: در همین راستا متخصصان گیاه پزشک این معاونت در قالب اکیپ "امداد گیاه"، با هدف امداد رسانی به گیاهان و ارائه مشاوره‌های لازم به حفظ و نگهداری گیاهان و فضای سبز سطح شهر می‌پردازند.

یعقوبی در خصوص نحوه فعالیت اکیپ‌های امداد گیاه گفت: این اکیپ‌ها علاوه بر گشت زنی در معابر اصلی و فرعی سطح شهر به مراقبت و نگهداری از گیاهان و فضای سبز به صورت تخصصی، امدادرسانی به درخواست‌های شهروندان مبنی بر هرس سبک، فرم دهی و حذف شاخه‌های خشک و سر گیر درختان، رفع آفات و بیماری درختان، آزاد سازی طوقه و اصلاح آبخور درخت می‌پردازند.

معاون شهردار مشهد تصریح کرد: در سال ۹۸ بالغ بر سه هزار درخواست رسیدگی به فضای سبز از طریق سامانه ۱۳۷ و مراجعات حضوری مناطق گزارش شده بود که به وضعیت این درختان در معابر رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امداد گیاه توسط یک اکیپ فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوب شهروندان از این طرح، تا پایان خرداد ماه جاری سه اکیپ دیگر نیز راه اندازی و فعال خواهد شد.

یعقوبی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند درخواست خود را صرفاً از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ اعلام کنند.

کد خبر 424456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.