نقش مؤثر غربالگری کرونا در کاهش ورودی بیمارستان‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت بر نقش موثر غربالگری ویروس کرونا در کاهش چشمگیر ورودی بیمارستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، علیرضا رئیسی در جلسه شورای مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت، اظهار کرد: نظام شبکه با تمام توان به بسیج ملی مقابله با کرونا وارد شد و با حداقل هزینه و با توانمندی بهورزان، مراقبین سلامت، کارشناسان، پزشکان و سایر نیروهای داوطلب این بسیج ملی را با غربالگری نزدیک به هشتاد میلیون نفر از هموطنان عزیز به پیش برد.

وی افزود: نتیجه مستقیم این غربالگری کاهش چشمگیر ورودی به بیمارستان‌ها و به دنبال آن کاهش قابل ملاحظه تلفات ناشی از ابتلاء به این ویروس بوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به فعالیت‌های سایر بخش‌های حوزه بهداشت در سه ماه اخیر بعد از همه گیری ویروس کرونا، اظهار کرد: تدوین ده‌ها پروتکل بهداشتی برای همه مشاغل و صنوف در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی، حضور گسترده کارشناسان سلامت روان و تغذیه در مراکز جامع سلامت و سامانه تلفنی ۴۰۳۰ به منظور مشاوره و راهنمایی مراجعه کنندگان و تماس گیرندگان، تولید پرشمار محتواهای آموزشی در راستای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس و اقدامات قابل ملاحظه در بخش سلامت کودکان و مادران نمونه‌هایی از اقدامات حوزه بهداشت در مسیر مبارزه با کرونا بوده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: با همکاری هموطنان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین به تأخیر انداختن سفرها بخصوص در تعطیلات پیش رو، بسوی غلبه بر این ویروس حرکت خواهیم کرد.

کد خبر 424450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.