بهره برداری از موزه بیرجند تا قبل از شهریورماه

شهردار بیرجند با بیان اینکه موزه شهر و مرکز بیرجند شناسی بیرجند تا قبل از شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان صرف بهسازی ساختمان آن شده است.

به گزارش ایمنا، محمد علی جاوید اظهار کرد: موزه‌ها مکانی برای گردآوری، نگهداری، مطالعه، بررسی و نمایش ظرفیت‌ها و امکانات فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش، پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه‌ها و لذت بردن از آنها است.

وی با بیان اینکه موزه شهر و مرکز بیرجند شناسی بیرجند تا قبل از شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان صرف بهسازی ساختمان آن شده است.

شهردار بیرجند ادامه داد: این ساختمان به لحاظ معماری یکی از زیباترین ساختمان‌های شهر بیرجند است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار بر می‌گردد و قرار است در این مرکز، اسناد و آثار تاریخی مربوط به شهر بیرجند و منطقه و همچنین مفاخر شهر بیرجند جهت استفاده عمومی قرار داده شود تا مورد بازدید شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

جاوید از فعال شدن بخش هنری و برگزاری کلاس در موزه شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این ساختمان دارای یک‌هزار و شش مترمربع اعیان و سه هزار و ۲۹۴ مترمربع عرصه است که از سال گذشته عملیات مرمت آن توسط شهرداری آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بافت‌های تاریخی یکی از ارکان ارزشمند و هویت بخش در شهرها است که بی توجهی به آنها می‌تواند به نابودی فرهنگ و هویت یک جامعه منجر شود.

کد خبر 424440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.