آموزش‌های گروهی مراکز مشاوره ممنوع است

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر هیچ دستورالعملی برای بازگشایی کلاس‌ها و دوره‌های آموزش گروهی به صورت حضوری ابلاغ نشده است و همچنان برگزاری آنها ممنوع است و تنها به صورت آنلاین و در فضای مجازی امکانپذیر است.

سمیه کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فعالیت کلینیک‌های مشاوره با توجه به بحران کرونا، اظهار کرد: دستورالعمل آغاز بکار مراکز روزانه و کلینیک‌های مشاوره در استان ابلاغ شد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه نزدیک به دو هفته از فعالیت مجدد این مراکز می‌گذرد، افزود: این کلینیک‌ها قبل از این زمان هم مشاوره‌های با موضوع بحران کرونا را به صورت تلفنی انجام می‌دادند و در این زمینه به مخاطبان خود خدمات ارائه می‌کردند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر همه مراکز در همه مناطق استان اجازه فعالیت دارند به غیر از مناطقی که شورای تأمین شهرستان با توجه به وضعیت منطقه این امر را صلاح نداند.

اصل اساسی مشاوره و روان درمانی حضوری بودن آن است

وی با بیان اینکه مشاوره تلفنی طبق دستورالعمل تنها در زمینه بحران کرونا انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه اصل اساسی مشاوره و روان درمانی حضوری بودن آن است باید مشاوره در خصوص دیگر موضوعات به صورت حضوری باشد و در مورد درمان اگر وضعیت به نحوی است که امکان مراجعه حضوری نیست یا باید درمان به تعویق بیفتد یا به صورت تلفنی پیگیری و به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

کریمی در خصوص برگزاری آموزش‌های گروهی در این کلینیک‌ها، گفت: در حال حاضر هیچ دستورالعملی برای بازگشایی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی گروهی به صورت حضوری ابلاغ نشده است و همچنان برگزاری آنها ممنوع است و تنها به صورت آنلاین و در فضای مجازی امکانپذیر است.

وی در توصیه به مردم گفت: لازم است مردم به حقوق خود آشنا باشند و حق آنهاست که یک مشاوره کامل و حضوری داشته باشند. مشاوره و روان درمانی به صورت تلفنی امکان علمی ندارد و تنها در حد رفع مسئله و ارائه راهنمایی است و چیزی به نام مشاوره ازدواج یا طلاق تلفنی نداریم و اگر کسی به این شکل بخواهد فعالیت کند حق مراجعه کننده پایمال می‌شود.

مردم تخلف مراکز مشاوره تحت پوشش بهزیستی را اطلاع دهند

معاون توانبخشی بهزیستی اصفهان در خصوص روان درمانی یا مشاوره‌ها در فضای مجازی، تصریح کرد: متولی نظارت بر فضای مجازی سازمان بهزیستی نیست و رسیدگی به این تخلفات با پلیس فتا است و از مردم می‌خواهیم که در صورت وجود تخلف مراکزی که از بهزیستی مجوز دارند این موارد را به کمیته تخلفات بهزیستی گزارش دهند تا رسیدگی شود.

وی افزود: در حال تدوین پروتکل و دستورالعمل نظارتی برای کلینیک‌ها و مراکز مشاوره تحت پوشش بهزیستی هستیم و امیدواریم در جلسات استانی به نتیجه کاملی برای این نوع فعالیت مراکز برسیم.

کد خبر 424439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.