توسعه مشارکت بخش خصوصی در مدیریت پسماند بیرجند

شهردار بیرجند گفت: بر اساس خواسته شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری در نظر دارد زمینه تحقق مطالبه عمومی شهروندان که تفکیک زباله در مبدا است را فراهم کند که با مشارکت بخش خصوصی و همچنین ساماندهی امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات شهرداری این اقدام را به صورت اصولی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایمنا، محمد علی جاوید اظهار کرد: پراکندگی زباله‌ها و رفت و آمد زباله گردها مشکلاتی را برای مردم، محیط زیست و سیمای شهری ایجاد کرده بود که ساماندهی آن در دستور جدی مدیریت شهری قرار گرفت.

وی گفت: در نشستی که با اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد شهرداری بیرجند مکلف شد با جذب بخش خصوصی وضعیت نابسامان زباله‌ها در شهر را ساماندهی کند.

شهردار بیرجند تصریح کرد: بر اساس خواسته شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری در نظر دارد مطالبه عمومی شهروندان که جمع آوری زباله در مبدا است را فراهم کند که با ساماندهی و مشارکت بخش خصوصی و همچنین امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات شهرداری این اقدام را به صورت اصولی ادامه دهد.

جاوید افزود: شهرداری با انعقاد تفاهم نامه با بخش خصوصی و خرید تجهیزات، بکارگیری نیرو با لباس فرم، بغل نویسی ماشین‌های مدیریت پسماند و نظارت اداره محیط زیست و بهداشت محیط شهرستان کار تفکیک و جمع آوری زباله را اجرا می‌نماید تا شاهد پراکندگی زباله در محیط شهری نباشیم.

وی با اشاره به اینکه شیوه صحیح مدیریت پسماندها و بازیافت استاندارد ضامن سلامت شهری و شهروندان است، عنوان کرد: با ساماندهی و مدیریت صحیح پسماند و استفاده از بخش خصوصی در جمع آوری زباله‌های یک منطقه را بدون دریافت مطالبه در قالب تفاهم نامه و انتقال انبار ضایعات به خارج از محدوده خدماتی قطعاً تغییر شگرفی در این امر مشهود خواهد بود.

شهردار بیرجند گفت: استفاده از تجارب شهرهای موفق و مشابه، فراهم نمودن زیرساخت‌ها و تبلیغات و فرهنگ سازی در این راستا از برنامه‌های مدیریت شهری در این راستا است.

کد خبر 424433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.