ایجاد تحول در گذرهای منتهی به چهارباغ

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری اجرای پروژه‌هایی نظیر ساماندهی گذرهای منتهی با چهار باغ عباسی در دستور کار قرار گرفته است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح‌های در نظر گرفته شده برای گذرهای منتهی به چهارباغ، اظهار کرد: اسفندماه سال گذشته ساماندهی قسمت میانی میدان امام حسین (ع) اجرا شده و عملیات احداث مابقی بخش‌های پروژه به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ادامه عملیات احداث ساماندهی میدان امام حسین (ع)، افزود: یک مسیر ترافیکی ۱۰ متری، یک مسیر دوچرخه و مسیری به عنوان پیاده راه در نظر گرفته شده و حدود شش هزار مترمربع کف‌سازی از جنس سنگ هتن‌آباد و سنگ آذر شهر انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: ساماندهی پیاده راه‌های پارک شهید رجایی و دو پروژه کوچک مقیاس ادامه چهارباغ عباسی تا پل سی و سه پل و در صورت تأیید و اصلاح بودجه، ساماندهی خیابان سپه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ساماندهی گذر عالم آرا در دو قسمت به مساحت حدود سه هزار و ۲۰۰ مترمربع اجرا خواهد شد، تصریح کرد: طرح قسمت اول حد فاصل چهارباغ تا بازار افتخار تهیه و به صورت پیاده در نظر گرفته شده که جنس سنگ‌فرش آن از سنگ هتن آباد ۴۰ در ۴۰ است و در قسمت‌هایی از مسیر گرانیت نیز اضافه می‌شود.

فیض افزود: قسمت دوم ساماندهی گذر عالم آرا حدفاصل پارکینگ افتخار تا خیابان شمس آبادی است که یک ترافیک آرام سواره تا پارکینگ به طول پروژه حدود یکصد متر دارد.

وی با اشاره به پروژه خیابان شیخ بهایی به طول ۲۲۳ متر و عرض ۲۲ متر و دارای طرح مصوب، اظهار کرد: در گذشته این قسمت محور اصلی باغ تخت بوده که در طرح پیشنهادی ۶۰ متر ابتدایی سمت چهارباغ عباسی است، در کف یک اثری از سردر تاریخی باغ تخت را در کف با استفاده از سنگ آذرشهر و سنگ هتن آباد جانمایی خواهیم کرد؛ همچنین با استفاده از الگوی باغ‌های ایرانی، یک آبنمای طولی احداث خواهد شد تا محلی برای پیاده روی و آرامش عابران پیاده ایجاد شود.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: در گذشته خیابان سید علیخان گذری بین باغات صفوی بوده که در طرح پیشنهادی حدود ۲۳ متر ابتدایی آن به پیاده راه اختصاص خواهد یافت که برای سنگفرش آن از سنگ آذر شهر ۴۰ در ۴۰ استفاده شده و بقیه گذر بدون تغییر تبدیل به سنگ فرش و کف‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه خیابان عباس آباد طول حدود ۱۹۰ متر و عرض ۱۶ متر خواهد داشت، گفت: در گذشته خیابان عباس آباد یک گذر بین باغ‌های صفویه بوده که حدود ۳۵ متر ابتدای آن با ترکیب سنگ آذرشهر و سنگ هتن آباد سنگفرش و پیاده راه خواهد شد و در بقیه گذر تا خیابان شمس آبادی دو لاین سواره با عرض سه متر و کف‌سازی خواهیم داشت.

فیض با اشاره به گذر خیابان آمادگاه، تصریح کرد: این خیابان در جنوب مدرسه چهارباغ قرار داشته که در گذشته قسمتی از باغات صفوی بوده که در طرح پیشنهادی حدود ۷۰ متر آن تا کوچه سوره با افزایش فضای سبز و کف‌سازی آن با سنگ هتن آباد به پیاده راه اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در مابقی مسیر با کاهش سواره دو لاین مسیر دوچرخه و دو لاین فضای سبز به این خیابان اضافه می‌شود، یک جلوخان از سنگ آذر شهر برای ورودی هتل عباسی تعریف و مسیر سواره با سنگ هتن آباد ۲۰ در ۲۰ کفسازی خواهد شد.

کد خبر 424432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.