۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
طرح جهش تجارت فناوری آغاز شد

طرح جهش تجارت فناوری، با هدف ایجاد تحرک بیشتر در حوزه تبادل و سرمایه گذاری بر روی فناوری تدوین و با مشارکت ۵۰ کارگزار آموزش دیده در کشور، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این طرح که به ابتکار شبکه فن بازار معاونت علمی تبیین شده است، هدف اصلی خود را افزایش مبادلات فناورانه در سراسر کشور می داند.

افزایش مبادله در حوزه فناوری می‌تواند به افزایش تولید محصولات دانش بنیان و فناورانه منجر شود؛ این طرح با توجه به شبکه فن بازارهای استانی ایجاد شده در سراسر کشور آغاز به کار کرده و۵۰ کارگزار فعال در حوزه تجارت فناوری با این طرح همکاری می کنند.

محمد صالح خالقی، دبیر شبکه فن بازار معاونت علمی در این باره اظهار کرد: موارد مختلفی در این طرح پیش بینی شده که توسعه سرمایه گذاری بر روی استارتاپ‌ها و اختراعات و طرح های فناورانه از این جمله است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بازار یابی محصولات دانش بنیان و فناورانه گفت: بازاریابی داخلی و بین المللی نیز بخشی از راهبردهای طرح جهش تحارت فناوری را شامل می‌شود.

خالقی با اشاره به اهمیت رفع نیازهای صنایع بزرگ، بیان داشت: سعی شده است تا برای این نیازها، پاسخ های فناورانه جستجو شود؛ این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود وعرضه‌کنندگان و متقاضیان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور با مراجعه به یکی از دفاتر فن‌بازارهای منطقه‌ای یا تخصصی و یا مراجعه مستقیم به کارگزاران تجارت فناوری می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

کد خبر 424412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.