تهاتر مطالبات دولتی شهرداری سمنان با اسناد خزانه

سرپرست امور مالی شهرداری سمنان گفت: بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری سمنان حدود دو هزار میلیارد ریال بوده که بر مبنای عوارض سال ۹۸ محاسبه شده و اگر دولت این مبلغ را به شهرداری پرداخت نکند یا از طریق اوراق خزانه تهاتر نشود راهی جز اخذ تسهیلات باقی نمی‌ماند.

لطف‌الله خیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اوراق تسویه نوع دوم برای تهاتر طلب پیمانکاران، اشخاص و شرکت‌های دولتی است که از دولت طلبکار و به سیستم بانکی بدهکار هستند، این روشی است تا این گروه از اشخاص حقوقی بتوانند مطالبات خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این ظرفیت قانونی به وجود آمده در قالب تهاتر بسیاری از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی تعیین تکلیف می‌شود، تصریح کرد: بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری سمنان حدود دو هزار میلیارد ریال بوده که بر مبنای عوارض سال ۹۸ محاسبه شده و اگر دولت این مبلغ را به شهرداری پرداخت نکند یا از طریق این اوراق تهاتر نشود راهی جز اخذ تسهیلات باقی نمی‌ماند.

سرپرست امور مالی شهرداری سمنان عنوان کرد: همه تسهیلات دریافتی در بخش عمرانی و آزادسازی هزینه می‌شود.

خیری با بیان اینکه شهرداری سمنان جز شهرداری‌هایی است که کمترین میزان تسهیلات را تاکنون اخذ کرده است، خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان تسهیلات مربوط به ادوار قبلی مدیریت شهری را تسویه کرده است.

کد خبر 424411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.