۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
مناطق سفید کشور به  ۲۸۰ شهرستان رسید

سخنگوی دولت گفت: مناطق سفید ما به ۲۸۰ شهرستان افزایش پیدا کرده است و در زمینه روند بهبودی و درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از کشور چین و سوییس در رتبه سوم جهانی قرار داریم.

به گزارش ایمنا، علی ربیعی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در جلسات گذشته ستاد ملی کرونا به ایجاد شرایط مناسب برگزاری مراسم احیا به طور جمعی و با رعایت پروتکل‌ها اصرار کردند و این موضوع یکی از دغدغه‌های جدی رئیس جمهور و همه اعضای ستاد کرونا بود.

وی افزود: یکی از نگرانی‌هایی که وجود داشت عدم رعایت پروتکل‌ها و رعایت نکردن برخی از متولیان یا برخی از گزارشات بود که اقداماتی با تجمع‌های زیاد بدون هماهنگی صورت گرفته است که با ورود رهبر معظم انقلاب و رهنمود ایشان با صراحتی که فرمودند من تابع نظرات کارشناسی ستاد ملی هستم این اطمینان خاطر ایجاد شد و مردم مؤمن بیش از سایرین مسائل بهداشتی را مراعات کردند. نگرانی‌های کم هم برطرف شد.

سخنگوی دولت افزود: گزارشاتی که داشتیم مراسم به خوبی برگزار شد که زمینه را برای مراسم‌های مذهبی دیگر و برای زیارتگاه‌ها و امکان مذهبی آماده کرد تا بتوانیم تصمیمات جدیدتری را اتخاذ کنیم.

ربیعی گفت: مناطق سفید ما به ۲۸۰ شهرستان افزایش پیدا کرده است و روند بهبودی و در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از کشور چین و سوئیس در رتبه سوم جهانی قرار داریم. میانگین بهبودی ما بسیار خوب است به طوری که تقریباً ۹۴ درصد افرادی که مراجعه کردند بهبود یافته‌اند در حالی که میانگین جهانی آن ۸۴ درصد است.

منبع: ایرنا

کد خبر 424409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.