پیشرفت پارلمان شهری راه تمرین دیپلماسی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر بخواهیم دموکراسی را تمرین کنیم بهتر است راه پیشرفت پارلمان شهری را باز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده امروز (دوشنبه) در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: مردم در انتخابات سه سال قبل ریل مدیریت شهری را تغییر دادند و این مسیر در نوگرایی توأم با خلاقیت، نوآوری و مشارکت بالای مردم ادامه پیدا کرد.

وی عملکرد سه ساله شورای پنجم را با چهار دوره قبل شورای شهر مشهد و شوراهای فعلی دیگر شهرهای کشور مقایسه کرد و افزود: طبق آمارهایی که پایتخت‌نشینان ارائه کردند شورای شهر مشهد در شفافیت و پاسخگویی و مدیریت شهری پیشتاز است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ممکن است عملکرد شورای شهر با سطح انتظار مردم به دلیل محدودیت‌ها یا تغییر شرایط فاصله داشته باشد که توقف حاصل از شیوع کرونا در فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی شهرها و کشورها نمونه‌ای از آن است.

امیدآفرینی جایگزین تحجر در مشهد شد

وی با بیان اینکه شورای شهر توانسته شرایط مشهد در حوزه‌های حمل‌ونقل و سیستم‌های اداره شهر در مواردی مانند گسترش فضای سبز را ارتقا دهد، ادامه داد: پیشتر شعارها و دیدگاه‌های بسته و متحجر در سطح شهر مردم را در فشار گذاشته و دیدگان آن‌ها را آزار می‌داد و معترض بودند چرا مشهد باید افسرده باشد یا شعارهای تندی در آن مطرح شود که عملکرد بازدارندگی شورا در این رابطه قابل توجه است.

موحدی‌زاده با بیان اینکه این رویکرد به سوی امید به زندگی و افزایش نشاط اجتماعی در سطح شهر تغییر کرد، اضافه کرد: اکنون چند گفتمان در شهر مشهد باهم رقابت کرده و برهم نظارت می‌کنند.

وی مشهد را شهر فرصت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ما امام رضایی داریم که شهرهای دیگر ایران ندارند، میلیون‌ها نفر شیفته این بارگاه هستند و برای زیارت به این شهر می آیند. فردوسی را داریم که یک چهره بین المللی است و مردم جهان او را می‌شناسند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: به خاطر امام رضا (ع) و حکیم ابوالقاسم فردوسی است که ما جاذب جمعیت هستیم چون خیلی از شهرها این جاذبه را ندارند که بخواهند برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: ما هیچ عوارضی از چند میلیون زائر نمی‌گیریم ولی باید خدمات دفع پسماند شهری را به آنها ارائه کنیم درحالی که در دنیا وقتی جمعیتی وارد شهرها شود سعی می‌کنند از طریق توسعه گردشگری ارزش افزوده کسب کرده و با مالیات و عوارض بهتر شهر رونق پیدا کند.

موحدی‌زاده با تاکید بر اینکه انگیزه اصلی مردم از آمدن به مشهد زیارت بارگاه امام رضا (ع) بوده و ما در این مورد با کسی اختلاف نداریم، گفت: اگر می‌خواهیم به جمعیت چند ده میلیونی زائران ارزش افزوده بدهیم و به افزایش درآمد شهر و بازار کمک کنیم باید از طریق توسعه گردشگری فرهنگی، سلامت، غذا و تجارت و با توجه به موقعیت تجاری مشهد، درآمد شهر را بالا ببریم.

هرکس می‌گوید هویت مشهد گردشگری نیست اشتباه می‌کند

وی با بیان اینکه آن‌هایی که می‌گویند هویت شهر ما گردشگری نیست در اشتباه هستند چون این منافاتی ندارد با این که گردشگری را به شکل سالم گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: راه حل آنکه مشهد جاذب سرمایه شود این است که به سرمایه‌گذار امنیت داده شده و به او احترام و ارزش گذاشته شود نه آنکه آن‌ها را متهم به زالوصفتی کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای پنجم بالاترین رأی را در طول دوره شوراها به خود اختصاص داده، اظهار کرد: ما به عنوان تفکر اصلاحات تلاش می‌کنیم و نا امید نخواهیم شد که بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

مملکت با بودن در خط اعتدال ضرر نکرد

وی با تاکید بر اینکه مملکت با بودن در خط اعتدال، عقلانیت و گفتگو با جهان و اصلاح امور ضرر نکرد، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم دوباره به دوران افراط یا ماجراجویی برگردیم، به احتمال زیاد این تشخیص را مسئولین عالی مملکت دارند که امور مملکت باید رو به جلو باشد و نه اینکه به سیاست‌هایی برگردد که ما منزوی‌تر شده و تحریم‌ها شدیدتر شود.

موحدی‌زاده با بیان اینکه باید راه ورود شایستگان به مناصب اداره مملکت و مدیریت شهرها را باز نگه داشت، گفت: در تجربه قبلی ثابت شد نظام جمهوری اسلامی با یک بال نمی‌تواند پرواز کند؛ جریان اصولگرایی یک جریان ریشه‌دار و عمیق در جامعه بوده و ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. حتی با آنها کار کردیم و نیروهای لایقشان را استفاده کردیم آنها نیز باید همین دیدگاه را داشته باشند زیرا تمامت‌خواهی جواب نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه پارلمان‌های شهری نقطه اتکای نظام برای جلب اعتماد مردم و افزایش امید آن ها هستند، افزود: اگر بخواهیم دموکراسی را تمرین کنیم بهتر است راه پیشرفت پارلمان شهری را باز کنیم.

کد خبر 424403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.