بی‌خوابی عامل قابل پیش‌بینی افسردگی سالمندان

بی‌خوابی عامل قابل پیش بینی افسردگی سالمندان، آخرین وضعیت بهره برداری مرکز طبی کودکان، بی‌نیازی از واردات لباس کادر درمان در کشور و تاثیر داروی ضدویروسی بر روند بهبود بیماری کووید ۱۹ را در بسته پزشکی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بی‌خوابی به شکل قابل توجهی موجب افزایش ریسک افسردگی در افراد سالمند می‌شود.

محققان جانز هاپکینز آمریکا داده‌های مربوط به حدود ۶۰۰ فرد بالا ۶۰ سال را که به مراکز مراقبت‌های درمانی در نیویورک و پنسیلوانیا مراجعه کرده بودند را بررسی کردند، تمامی آن‌ها تا حدودی دارای علائم افسردگی بودند.

در مقایسه با بیماران دارای خواب خوب، افراد دارای مشکلات خواب در طول ۱۲ ماه مطالعه حدود ۲۸ برابر بیشتر با احتمال ابتلاء به افسردگی حاد روبرو بودند.

بیماران دارای اختلالات خواب حدود ۱۲ بار بیشتر با احتمال ابتلاء به افسردگی حاد و ۱۰ درصد بیشتر با گزارش فکر به خودکشی مواجه بودند.

این نتایج بیانگر آن است که در بین افراد مسن مبتلا به افسردگی، علائم بی‌خوابی نقش مهمی در ریسک افسردگی مداوم و فکر خودکشی دارد و درمان مشکلات خواب باید به عنوان شیوه‌ای برای بهبود علائم افسردگی در افراد مسن در نظر گرفته شود.

آخرین وضعیت بهره برداری مرکز طبی کودکان چگونه است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره آخرین وضعیت احداث و بهره برداری از مرکز طبی کودکان شماره ۲، توضیحاتی ارائه داد.

عباسعلی کریمی در حاشیه بازدید شهردار تهران از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به مراحل پایانی پروژه مرکز طبی کودکان شماره ۲، گفت: این پروژه که ساخت آن از فروردین ۹۸ آغازشده است، به سرعت پیشرفت کرده و طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده تا پایان امسال قابل بهره‌برداری است.

وی در توضیح مسائل این پروژه که با شهردار تهران در میان گذاشته شد، افزود: راه‌اندازی ایستگاه مترو و جاده‌ای که بین بیمارستان و پارک علم و فناوری باید ایجاد شود دو مسئله‌ای بود که با شهردار تهران در میان گذاشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: امیدواریم مرکز طبی کودکان شماره ۲ با همان ترکیب و محتوای علمی مرکز طبی کودکان ایجاد شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی سرمایه انسانی مورد نیاز مرکز طبی کودکان شماره ۲، افزود: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و امیدواریم تا آماده‌سازی بیمارستان، مقدمات تأمین نیروی انسانی این مجموعه نیز انجام شود، امیدواریم در آذر ۹۹ شاهد شروع به کار مرکز طبی کودکان شماره ۲ به عنوان یکی از زودبازده‌ترین پروژه‌های کشور باشیم.

ایران در مدت دو ماه از واردات لباس کادر درمان بی‌نیاز شد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در مدت دو ماه توانستیم از وابستگی کشور به واردات لباس‌های مخصوص کادر درمان رها شده و به فکر صادرات این کالاها باشیم.

محمدرضا شانه ساز افزود: در ابتدای شیوع کرونا در کشور با مشکلات متعددی در تأمین اقلام و لوازم حفاظتی کادر درمان کشور مواجه بودیم.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید لباس‌های ایزوله با پارچه وارداتی قبل از بحران کرونا ۲ تا ۵ هزار دست بود که با شیوع بیماری، نیاز کشور به ۱۰۰ هزار دست در روز رسید.

شانه ساز گفت: در آن برهه از زمان برای محافظت از پرسنل حتماً باید این لباس‌ها تأمین می‌شد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری بسیج اصناف، سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، صنایع پتروشیمی، صنایع نساجی و…، توانستیم علاوه بر خودکفایی در تولید پارچه، لباس‌های جدیدی را در هفت ورژن طراحی کنیم که از بیرون کاملاً نفوذ ناپذیر و از درون قابلیت تنفس داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: کشوری که در حوزه تأمین لباس‌های ایزوله ۱۰۰ درصد وابسته بود در عرض کمتر از دو ماه توانست علاوه بر تأمین نیاز داخل به فکر صادرات باشد. تحقق این مهم کار بزرگی است که با فعالیت تیمی منسجم صورت گرفت و حاصل این شد که توانستیم لباس‌های مورد نیاز کادر درمان را در عالی‌ترین سطح کیفیت تولید کنیم. تأثیر

داروی ضدویروسی بر روند بهبود بیماری کووید ۱۹

تیمی از محققان بین المللی به سرپرستی مؤسسه تحقیقاتی بیمارستان عمومی تورنتو کانادا دریافتند داروی ضدویروسی interferon-alpha۲b می‌تواند به تسریع بهبود روند بهبود در بیماران کووید ۱۹ کمک کند.

تیم تحقیق دریافت درمان با این دارو به شکل قابل توجهی موجب کاهش طول مدت حضور ویروس قابل ردیابی در دستگاه تنفسی فوقانی به طورمتوسط حدود ۷ روز شد.

همچنین میزان دو پروتئین التهابی یافت شده در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ موسوم به interleukin(IL)-۶ و CRP (پروتئین واکنشی C) در خون کاهش یافت.

داروهای interferon گروهی از پروتئین‌های سیگنال دهنده آزادشده توسط بدن انسان در واکنش به تمامی ویروس‌ها هستند و آن‌ها خط مقدم دفاع محسوب می‌شوند.

آن‌ها مراحل مختلف چرخه زندگی ویروس را هدف قرار می‌دهند و مانع از تکثیرشان می‌شوند، همچنین با فعال سازی سلول‌های مختلف ایمنی در پاکسازی عفونت موجب تقویت واکنش ایمنی می‌شوند، با این حال برخی ویروس‌ها می‌توانند این مکانیسم دفاعی طبیعی را متوقف نمایند.

کد خبر 424401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.