۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
۲۰ باشگاه متخلف در اصفهان پلمب شدند

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: در اسفند و فروردین باشگاه‌های ورزشی متخلف بسیاری داشتیم که با آن‌ها برخورد شده است، برخی از آن‌ها تعطیل و برخی دیگر نیز اخطار دریافت کردند که مجموع پلمب باشگاه‌ها که توسط مرکز بهداشت استان و اداره اماکن اجرا شده حدود ۲۰ مورد است.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آرایشگاه‌ها با شرط رعایت دستورالعمل‌ها و اعمال شرایط ویژه بازگشایی شدند، اظهار کرد: برای بازگشایی باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها موارد بسیاری مطرح شده است، اما تا کنون به طور رسمی دستوری مبنی بر بازگشایی و شروع به کار آن‌ها داده نشده است، تمامی باشگاه‌هایی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، فعالیتشان غیرقانونی است و با آن‌ها به شدت برخورد می شود.

وی ادامه داد: البته برای برخی از ورزش‌های انفرادی تذکر می‌دهیم و برای تخلفات مدیریت شده با متخلفان برخورد خواهد شد، در ارتباط با بحث رستوران‌ها درصدد هستیم که بتوانند با ۵۰ درصد ظرفیت خود یک پذیرایی مدیریت شده را با رعایت تمام نکات بهداشتی داشته باشند، اما این موضوع هنوز به طور رسمی به هیچ ارگان ذی‌ربطی اعلام نشده است.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با توضیح اینکه تالارها هنوز اجازه فعالیت ندارند، افزود: از ابتدای سال جدید تا کنون در صنف نانوایی‌ها در کل استان حدود ۱۲ نانوایی به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی در زمینه کرونا ویروس پلمب شدند و با افراد متخلف برخورد قانونی و قاطع داریم.

وی ادامه داد: همچنین در اسفند و فروردین باشگاه‌های ورزشی متخلف بسیاری داشتیم که با آن‌ها برخورد شده است، برخی از آن‌ها تعطیل و برخی دیگر نیز اخطار دریافت کردند که مجموع پلمب باشگاه‌ها که توسط مرکز بهداشت استان و اداره اماکن اجرایی شده حدود ۲۰ مورد است.

میرجهانیان افزود: چایخانه‌هایی که تعطیل شدند مشخص نیست که چه زمانی بازگشایی شوند، چرا که بحث عاملیت چایخانه‌ها در انتقال ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص فعالیت آرایشگاه‌ها با توجه به برخی اظهار نظرات مبنی بر انتقال ویروس کرونا به وسیله مو نیز گفت: برنامه‌ای در خصوص اینکه مو ناقل بیماری کووید ۱۹ است و به این دلیل فعالیت آرایشگاه‌ها تعلیق شود هنوز وجود ندارد، البته باید در آرایشگاه‌ها تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود تا مشکلی به وجود نیاید، وضعیت استان همچنان قرمز است و افراد باید مانند قبل نکات بهداشتی در زمینه کرونا ویروس را رعایت کنند.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت مجدد استخرها و سایر مواردی که گفته شد، به تصمیم‌گیری‌های ستاد استانی کرونا بستگی دارد و هر دستوری ابلاغ شود، سریعاً اجرا خواهد شد.

کد خبر 424379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.