بیمه بیکاری ناشی از کرونا چه زمانی پرداخت می شود؟

مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به ثبت نام بیش از ۷۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری گفت: با توجه به تخصیص وجه مربوط به بیمه بیکاری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، احتمالاً پرداخت این وجه به افراد مشمول، اوایل خردادماه و به صورت یکجا خواهد بود.

حمید زمانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تا پایان ماه جاری امکان ثبت نام بیمه بیکاری ناشی از کرونا وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش ۷۰ هزار نفر از استان اصفهان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۶۴ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شده‌اند. همچنین از میان ۶۴ هزار نفر یاد شده، حدود ۳۴ هزار نفر به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ شغل خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: ستاد مبارزه با کرونا تاکنون پنج هزار میلیارد تومان برای پرداخت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در نظر گرفته است که ۱۰ درصد از این مقدار معادل ۵۰۰ میلیارد تومان به استان اصفهان تعلق دارد. حال در صورتی که کل مبلغ اختصاص یافته برای این موضوع افزایش یابد، احتمالاً سهم استان اصفهان نیز به همین مقدار (بر اساس سهم ۱۰ درصدی) افزایش پیدا می‌کند. همچنین با توجه به اینکه ثبت نام افراد بیکار شده ادامه دارد، ممکن است سهم ۱۰ درصدی استان نیز افزایش یابد با این حال احتمال تغییرات قابل توجه بسیار اندک است.

مدیر روابط عمومی اداره کار استان اصفهان درباره میزان دریافتی هر شخص از بیمه بیکاری گفت: این مقدار به حقوق شخص قبل از بیکاری بستگی دارد اما به طور کل ۸۰ درصد از حقوق وی به عنوان حقوق بیمه بیکاری پرداخت می‌شود. علاوه بر این با توجه به اینکه وجه مربوط به پرداخت بیمه بیکاری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تخصیص یافته است، احتمالاً پرداخت این وجه به افراد مشمول، اوایل خردادماه و به صورت یکجا خواهد بود.

زمانی فر درباره افرادی که به هر دلیل موفق به ثبت بخشی از روزهای بیکاری خود در سامانه اعلام شده وزارت کار نشده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حداکثر مهلت برای ثبت بیمه بیکاری، ۳۰ روز پس از زمان بیکاری است اما چنین افرادی می‌توانند برای دریافت مشاوره به صورت حضوری به اداره کار استان مراجعه کنند تا در صورت امکان از شرایط و قوانین موجود بهره‌مند شوند.

کد خبر 424378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    4 0
    سلام من کارگری هستم که اواخر اسفند ماه کارم و از دست دادم و در سامانه بیمه بیکاری ر فروردین ماه ثبت نام کردم دو تا پیام برام ارسال کردن که مراجعه نکنید خودمون پیگیری میکنیم ولی هنوز به من اطلاع ندادن که چه بکنم لطفا راهنمایی کنید 09132305567 ممنونم
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    7 1
    این اول خرداد ماه کی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    7 0
    باسلام پس چرا بیمه بیکاری واریزنمیشه
  • امیر‌مشهد IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    6 2
    باسلام‌بیمه‌بیکاری‌کی‌واریز‌میشود‌لطفاجواب‌وپیگری‌کنید
  • هادی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 0
    من ۲ ماه بیکارم دونبال کار بیمه بیکاری خبری نشده
  • محمد IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    2 0
    من کارگری هستم که از اوایل اسفند بیکار شده ام ودر سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده ام پیامک امد که در حال پیگیری هستیم ولی هنوز پیامکی ریافت نکردیم که ایا به ما تعلق میگیرد یا نه
  • غلامرضا حیدریان IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    2 0
    چرا بیمه بیکاری واریز نمیشه واقعا دیگه خسته شدیم
  • ش.حسینی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    8 0
    با سلام خداوكيلي اين همه هرماه به سازمان تامين اجتماعي حق بيمه ميديم اونوقت ٥٠٠ تومن قرار بيمه بيكاري بدن ،بعد ۴ماه هنوزم همونو ندادن ،چقد واقعااااا مااااا کارگرااا بدبختیم تو این کشور
  • وحید IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    4 0
    این هفته هم که تموم شد بسه دیگه چقدر دروغ
  • علیرضا نگاهی ارانی IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    3 0
    با سلام خدمت مسعولین بیمه تامین اجتماعی.بنده عیدبرای کرونا بیکار شدم بیمه کرونابهم تعلق گرفت .حالا چکار کنم ایابعداز این موضوع میتونم ازحق بیمه بیکاری استفاده کنم حدقل تا موقعی که بتونم کار مناسب پیدا کنم.ممنون با تشکر.
  • ابی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    4 0
    پس کی میخوایند بیمه بببکاری بدیند امروز هم خبری نشد فقط شماره شبا میخواستی بگیریند چقدر دروغ از اسفندتاحالا بکار شدم خداراخوش میاد
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 1
    سلام این بیمه بیکاری واقعا یه معما شده واقعا خجالت اوره برای چندر غاز پول اینقدر مردم را بازی میدید
  • Mastane NL ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    سلام..من‌از اسقند‌تا اخر اردیبهشت بیکار شدم‌۴ خرداد برگشت به کار دارم ..ثبت نام برای بیمه بیکاری کردم .حتی پیام وارد کردن شماره حساب هم دریافت کردم و شماره حساب ثبت کردم اما برای همکارام مبلغ واریزی اسفند واریز شد ..ولی برای من واریز نشد ..چرا؟؟ لطفا پاسخگو‌باشید ..یعنی این مبلغ ناچیز هم سهم من نبود ؟ برای دریافت حقم کجا مراجعه کنم؟
  • مصطفی IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 1
    باباشورشو درآوردید درخانه بمانید درخانه بمانید مردم گرفتارن سه ماه بیمه ماروواریزنکردین فکرکردین مابایدچی بخوریم
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    من نمیدونم‌منظور شما ازهفته اینده کدوم هفته است اصلا شما به فکر کارگر هستید بهشون فکر میکنید ما کارگرها حقوق نجومی میلیاردی نمیخایم حقمون میخام ناچیز هست ولی حلال هست
  • سپیده سیف الهی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    1 0
    باعرض سلام،من الان به مدت چهارماه هست به علت کرونابیکارشدم درخواست بیمه بیکاری دادم که گویاازطریق سازمان کارتايیدشدم اماهنوز هیچی به عنوان بیمه بیکاری دریافت نکردم...الان تکلیف من چیه وچیکاربایدبکنم?