بازنگری در گفتمان دوم خرداد ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شرایط فعلی ضرورت بازنگری در حوزه‌های مختلف گفتمان دوم خرداد بار دیگر احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری صبح امروز (دوشنبه) در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه ظرفیت‌های فنی کشور در بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف تاکنون موفق نبوده، اظهار کرد: همچنان خودروهای با مصرف بالا در کشور تولید می‌شود بنابراین وقتی ساختار اصلاح نشود توصیه‌ها برای بهینه‌سازی مشرف به عملکرد مردم اثربخش نخواهد بود.

وی دوم خرداد ۷۶ را روز بروز و ظهور گفتمان اصلاح‌طلبی دانست که با رویکردی اسلامی ریشه در مبارزات یکصد ساله مردم ایران داشته، افزود: در شرایط فعلی ضرورت بازنگری در حوزه‌های مختلف این گفتمان بار دیگر احساس می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ما به عنوان حاملان این تفکر در مدیریت شهری مشهد وظیفه داریم به ارتقای امید و اعتماد به نظام جمهوری اسلامی در برابر تهدید خارجی وفادار بوده و شاخص‌های مورد نیاز انسجام و وحدت ملی را تقویت کنیم.

وی آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد را حماسه جاودانی دانست که نتیجه انسجام وحدت در جامعه و میدان رزم بود و ادامه داد: تلاش جانبازان و شهیدانی که با انجام عملیات‌های پی در پی خاک ایران را از متجاوزین عراقی بازپس گرفتند ارج می‌نهیم.

ضرر چندین میلیارد تومانی مشهد از تعطیلی حمل‌ونقل عمومی

حیدری با بیان اینکه همت دستگاه‌های مختلف و همراهی مردم سبب شد شرایط کنترل شیوع کرونا در مشهد تثبیت شود، اضافه کرد: همچنان نگرانی‌ها باقی بوده و امکان بازگشت موج دوم نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مشهد از ابتدای شیوع کرونا در کنار مردم بود و با اصرار و سماجت بر مواضع خود توانست بحران کرونا را مدیریت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه تنها در شرایط اضطراری از حمل‌ونقل شهری استفاده کنند، ادامه داد: تاکنون شهرداری مشهد از تعطیلی حمل‌ونقل عمومی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان ضرر مستقیم را تجربه کرده اما بر تمام این موارد به‌خاطر سلامت شهروندان چشم‌پوشی کردیم.

وی اظهار کرد: اگرچه ظرفیت آغاز فعالیت حمل‌ونقل عمومی درحال مهیا شدن است اما به شهروندان توصیه می‌کنیم برای اینکه موج دوم کرونا آغاز نشود، از این ظرفیت استفاده نشود تا سریع‌تر بتوانیم بحران حاضر را رفع کنیم.

قطعه خاص اهداکنندگان عضو در آرامستان مشهد

حیدری با اشاره به پیش‌رو بودن روز اهدای عضو، گفت: ایران در پیوند عضو رتبه اول خاورمیانه را دارد اما در زمینه فرهنگ‌سازی همچنان دچار مشکل هستیم. اکنون ۲۵ هزار نفر در لیست اهدای عضو هستند در حالی که با هر مرگ مغزی هشت عضو و ۵۳ بافت قابل اهدا است.

وی گفت: در این راستا شورای پنجم مصوبه‌ای در سال گذشته داشت که قطعه خاصی به نام "بخشندگان حیات" در آرامستان مشهد ایجاد شود تا پذیرای پیکر اهدا کنندگان عضو باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هزینه‌های عمومی این متوفیان را نیز رایگان کردیم اما همچنان نیازمند انجام اقدامات فرهنگ‌ساز بیشتر هستیم و لازم است ظرفیت رسانه‌ای شهرداری در این رابطه بکار گرفته شود.

کد خبر 424367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.