۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
نصب تندیس شهید سلیمانی در تاکستان

شهردار تاکستان گفت: خوشبختانه پس از چند ماه کار شبانه روزی و عاشقانه هنرمند برجسته بومی استان قزوین تندیس شهید سردار سلیمانی آماده نصب شده است.

به گزارش ایمنا، محمد پیری با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از قهرمان ملی و پر افتخار کشور است اظهار کرد: مردم، کشور ما همیشه مدیون رشادت و جانفشانی شهدا بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

وی افزود: تشیع باشکوه و بی نظیر شهید سلیمانی در شهرهای مختلف کشور نشان دهنده نهایت بصیرت و قدرشناسی مردم از قهرمانان ملی بود.

شهردار تاکستان عنوان کرد: بدون تردید شهید سردار سلیمانی الگوی کاملی از مجاهدان فی سبیل‌الله که تمام عمر خود را در جهت دفاع از ارزش‌های اسلامی در اقصی نقاط جهان سپری کرد محسوب می‌شود.

پیری زنده نگه داشتن نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی را وظیفه ملی و انقلابی همگان دانست و گفت: شهرداری تاکستان در راستای قدرشناسی از رشادت قهرمان پرآوازه و سرافراز کشور و زنده نگه داشتن نام و یاد این شهید گرانقدر ساخت بزرگترین تندیس این شهید را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: خوشبختانه پس از چند ماه کار شبانه روزی و عاشقانه هنرمند برجسته بومی استان قزوین تندیس شهید سردار سلیمانی آماده نصب شده است.

شهردار تاکستان تاکید کرد: شمایل سردار شهید حاج قاسمی سلیمانی در واقع بزرگترین تندیس شهری استان قزوین محسوب می‌شود که در شهر تاکستان رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: تندیس شهید سلیمانی با شش متر ارتفاع دارای پایه‌های پنج متری است که در نهایت به ۱۱ متر ارتفاع می‌رسد.

شهردار تاکستان گفت: ابتدا طرح شهید سلیمانی در قالب یک ماکت طراحی شد سپس در طول چند ماه تندیس نهایی ساخته شده است.

پیری تصریح کرد: چهره شهید سلیمانی دارای یک آرامش و اطمینان قلبی بود که دوست و دشمن را جذب نگاه نافذ این شهید بزرگوارمی کرد لذا با توجه به اینکه شهید سلیمانی به عنوان سردار دل‌ها نام گرفت در طراحی به جای اسلحه که سمبل نظامی گری است، یک شاخه گل در دست شهید قرار گرفته است.

وی افزود: دوربین در دست سردار شهید سلیمانی نیز بیانگر هوشیاری، دیدبانی و حراست وی از انقلاب و ارزش‌های اسلامی و حریم ولایت و مظلومان جهان و مقابله با استکبار و تروریست‌ها است.

کد خبر 424359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.