محرومیت و جرائم سنگین و افزایش ۵ برابری تست دوپینگ

فدراسیون کشتی عزم خود را برای مبارزه جدی و همه جانبه با معضل دوپینگ جزم کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از فدراسیون کشتی، مسئولان فدراسیون کشتی به تازگی طی نشستی میزبان دکتر فرزاد شارکی قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) و دکتر رضا وفایی رئیس کمیته آموزش این ستاد بودند.

محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد نتایج این جلسه گفت: طبق مذاکرات انجام شده از سوی مسئولان فدراسیون با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ مقرر شد در اسرع وقت دوره‌های آموزشی مبارزه با دوپینگ ویژه ورزشکاران، مربیان و سایر اعضای کادر فنی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف برگزار گردد.

امامی در ادامه تصریح کرد: فدراسیون کشتی در خصوص مبارزه جدی با دوپینگ تمام تلاش خود را خواهد کرد تا سایه شوم دوپینگ از سر ورزش ملی ما بر داشته شود و بر این اساس آمار نمونه‌های گرفته شده از کشتی گیران در ۶ ماه گذشته نزدیک به دو برابر زمان مشابه در سال قبل بوده و با هماهنگی‌های انجام شده، این میزان به ۵ برابر در سال جدید خواهد رسید.

امامی افزود: با توجه به در پیش بودن رقابت‌های مختلف کشتی در کشور از جمله مسابقات قهرمانی کشور، لیگ‌های برتر کشتی آزاد و فرنگی، جام باشگاههای جهان، جام تختی و دیگر مسابقات بین المللی و داخلی در تمامی رده‌های سنی، همچنین با عنایت به اعتقاد و پایبندی مسئولان فدراسیون به ورزش پاک در مسیر موفقیت‌های ورزشی در سطح جهان و المپیک، فدراسیون کشتی طی نامه‌ای رسمی به فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) آمادگی و همکاری کامل خود را برای حضور مأموران ستاد مبارزه با دوپینگ برای انجام نمونه گیری در تمامی مسابقات داخلی و بین المللی و حضور سرزده مأموران این ستاد در منازل و محل‌های تمرینی کشتی گیران برای انجام نمونه گیری اعلام کرده است. لازم به توضیح است آدرس و شماره تلفن اکثر کشتی گیران در اختیار ستاد مبارزه با دوپینگ قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: به طور کلی برنامه‌های ضد دوپینگ فدراسیون بر پایه آموزش و سپس آزمایش است و در صورت تخطی سهوی و یا عمدی هر یک از کشتی گیران، با فرد و یا افراد خاطی برخورد جدی و قاطع خواهد شد و مسئولیت محرومیت و جرایم سنگین نقدی آن بر عهده کشتی گیر مربوطه خواهد بود و پس از اعلام قطعی دوپینگ، نام ورزشکار خاطی از طریق سایت فدراسیون کشتی به اطلاع عموم خواهد رسید.

سخنگوی فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: از این پس، پیش از حضور کشتی گیران در اردوهای تیم‌های ملی در همه رده‌های سنی برای رعایت موارد مرتبط با داروهای نیروزا و دوپینگ تعهد کتبی همراه با ضمانت قانونی و اجرایی گرفته می‌شود و در صورت انجام هر تخلف احتمالی، کشتی گیر مسئول جرایم آن خواهد بود.

کد خبر 424348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.