"ایجاد و توسعه اشتغال در حوزه اصناف" اولویت مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت ضمن تشریح برنامه های این مرکز در سال جاری، ایجاد و توسعه اشتغال در حوزه اصناف (ایجاد فرصت‌های شغلی و پایدار سازی آنها) را یک اولویت برای سال جاری دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، جمشید گلپور شاره درباره برنامه‌های عملیاتی مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت اظهار کرد: نوسازی و بازسازی اصناف تولیدی و ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب در دستور کار قرار دارد و در کنار آن نیز به ارزیابی عملکرد سازمان‌های صنفی پرداخته می‌شود.

وی ایجاد و توسعه اشتغال در حوزه اصناف (ایجاد فرصت‌های شغلی و پایدار سازی آنها) را یک اولویت برای سال جاری دانست و افزود: توانمندسازی و ارتقای سطح بهره وری سازمان‌های صنفی از طریق پژوهش، آموزش و استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌های تخصصی را برای ارتقا و توسعه آنها دنبال خواهیم کرد.

ضرورت توانمندسازی اصناف و شبکه توزیع کالاهای اساسی

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت با تأکید بر ضرورت توانمندسازی اصناف و شبکه توزیع کالاهای اساسی، گفت: یکسان‌سازی عناوین اتحادیه‌ها و رسته‌های شغلی و شناسایی واحدهای صنفی آسیب دیده از ویروس کرونا و ارائه بسته حمایتی پیشنهادی از دیگر اولویت‌ها است.

گلپور، ادغام اتحادیه‌های صنفی همگن را یک ضرورت دانست و بیان کرد: بازنگری در قانون نظام صنفی مصوب سال ۹۲ و آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن و الکترونیکی کردن امور سازمان‌های صنفی در دستور کار است.

وی در خاطرنشان کرد: توانمندسازی اصناف صادرات گرا و توسعه بازار محصولات صنفی (کالاها و خدمات) و انجام اقدامات لازم برای استقرار واحدهای صنفی در شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های تخصصی صنفی و … از دیگر برنامه‌های امسال است.

کد خبر 424320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.