کرونا بیماران فشار خون بالا را تهدید می‌کند

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهاقان گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا سه هزار و ۷۸ بیمار مبتلا به فشار خون بالا در معرض خطر قرار دارند.

حشمت الله ثالثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شروع فاز جدید شیوع بیماری کرونا و شناسایی ۱۴ بیمار مبتلا در این شهرستان، اظهار کرد: غالب موارد مثبت در هفته‌های اخیر بی علامت بوده و طی تماس فردی با بیماران فشارخون بالا امکان سرایت بسیار وجود دارد، به این افراد توصیه می‌شود فقط در مواقع ضروری از منزل خارج شوند و در مصرف صحیح و منظم داروهای خود توجه کنند.

وی افزود: به منظور پیشگیری از ایجاد عوارض شدید در بیماران فشار خون بالا از جمله به هم خوردن ریتم ضربان قلبی و ایجاد التهاب در عضله قلب، علائم خطر در این خصوص اعلام می‌شود تا در اولین فرصت برای نمونه گیری سرپایی به مرکز شهید بشارت واقع در بلوار انقلاب جنب پایگاه اورژانس ۱۱۵ مراجعه کنند و در صورت مثبت شدن نتیجه آزمایش اقدامات درمانی لازم انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان با بیان این که اولین علت مرگ ناشی از بیماری قلبی  فشارخون بالا است، خاطر نشان کرد: متأسفانه ۶۰ درصد بیماران از پرفشاری خون خود مطلع نیستند و۴۰ درصد نیز پس از شناسایی تمایلی به مصرف منظم دارو ندارند.

کد خبر 424317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.