شهرداری سروآباد ۲۵ میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکار است

شهردار سروآباد گفت: مهمترین مشکل این شهرداری بدهی ۲۵ میلیارد ریالی آن به سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه پرسنل و نیروهای شاغل است.

به گزارش ایمنا، سالار محمدی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با رئیس تأمین اجتماعی شهرستان‌های مریوان و سروآباد انجام شد مقرر شد این شهرداری جهت پرداخت بدهی خود زمین تجاری مسکونی خود در خیابان معلم شهر را به این سازمان واگذار کند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری سروآباد فاقد درآمد پایدار است و در حال حاضر توان پرداخت بدهی مربوط به حق بیمه چند سال گذشته نیروهای شاغل خود را ندارد با هماهنگی و مشورت با اعضای شورای اسلامی بهترین و صحیح ترین کار برای پرداخت بدهی و جلوگیری از مسدود شدن حساب‌های شهرداری توسط سازمان تأمین اجتماعی و همچنین ادامه بیمه کردن نیروهای خود را واگذاری یکی از دارایی‌های سرمایه‌ای شهرداری است.

شهردار سروآباد با بیان اینکه این شهرداری بیش از ۲۵ میلیارد ریال طلب از ادارات سطح شهر دارد، یادآور شد: این طلب مربوط به هزینه پسماند و نوسازی بوده که تاکنون وصول نشده است.

وی افزود: با هماهنگی و همکاری مراجع قضائی ۳۰ پرونده آماده ارسال به کمیسیون ماده ۱۰۰ است و به زودی حکم هفت میلیارد ریال طلب از ادارات خدمات رسان سطح شهر صادر خواهد شد.

شهردار سروآباد از جذب بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده و مساعدت و همکاری استاندار و معاونت عمرانی و همچنین رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور در مدت پنج ماه ۱۲ میلیارد ریال به شهرداری سروآباد اختصاص داده شد.

محمدی افزود: پرسنل و نیروهای شهرداری مدت ۱۳ ماه بود که حقوق خود را دریافت نکرده بودند که در این مدت توانستیم ۹ ماه حقوق و اضافه کاری سه ماه را به آنها پرداخت کنیم که همین امر موجب دلگرمی نیروهای خدوم شهرداری شد.

وی با انتقاد از برخی از شهروندان که هزینه شهرنشینی را پرداخت نمی‌کنند، گفت: شهروندان باید به این یقین برسند که زندگی در شهر هزینه دارد و همانند زندگی در روستاها نیست لذا برای داشتن شهری زیبا، آرام و پاکیزه باید هزینه‌های مربوط به عوارض و پسماند پرداخت شود.

شهردار سروآباد یادآور شد: به طور میانگین شهروندان سرو آبادی روزانه تا سه تن زباله تولید می‌کنند که توسط نیروهای خدوم شهرداری جمع آوری می‌شود و در چند ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا تولید زباله در شهر تا پنج تن هم رسیده است که اگر یک روز زباله سطح شهر جمع آوری نشود باعث زشت شدن و شیوع انواع بیماری‌های ویروسی برای شهروندان خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: فرهنگ شهرنشینی و فرهنگ سازی در بین شهروندان برای همکاری و تعامل با شهرداری برعهده رسانه‌ها است که می‌توانند با بیان واقعیت‌ها و مشکلات شهرنشینی به شهرداری کمک کنند تا شهروندان وظایف خود را در قبال شهرداری و شهرنشینی انجام دهند.

وی یکی از مهمترین مشکلات شهرداری را نبود ثبات در مدیریت شهری برشمرد و گفت: در دوره‌های قبل شهرداران سروآباد مدت کمی در سمت شهرداری ابقاء می‌شدند و همین امر موجب شده تا مشکلات شهرداری روز به روز افزایش یابد در حالی که مدیریت شهری نیازمند گذر زمان و دادن فرصت به مدیران است.

شهردار سروآباد اضافه کرد: هم اکنون شهرداری سروآباد دارای ۵۰ نفر نیرو و پرسنل است که هر ماه به طور میانگین باید ۲۸۰ میلیون تومان فقط هزینه حقوق و مزایا نیروهای خود را پرداخت کند در صورتی که میانگین واریزی شهرداری سروآباد از محل مالیات بر ارزش افزوده ۷۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: با احتساب ۲۸۰ میلیون تومان هزینه در هر ماه برای حقوق و مزایای نیروهای شهرداری و واریز تنها ۷۵ میلیون تومان درآمد به حساب شهرداری این نهاد هر ماه به طور میانگین بیش از ۱۵۰ میلیون تومان بدهکار می‌شود.

محمدی تاکید کرد: برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای برون رفت از وضعیت موجود شهرداری اندیشیده شده است که تلاش داریم در آینده‌ای نزدیک مشکلات شهرداری را کاهش داده و منبع درآمد پایداری برای این نهاد ایجاد کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 424316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.