شیوع بیماری ناشناخته در آستارا/۲۵ نفر بستری شدند

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی بندر آستارا گفت: از روز سه شنبه _۲۳ اردیبهشت_ ۲۰ کودک زیر یک سال تا پنج سال و پنج نفر بزرگسال با علائم گوارشی اسهال و استفراغ همراه با تب در بیمارستان این شهر بستری شده و تا کنون سه نفر از آن‌ها مرخص شده‌اند.

بختیار حیدرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه به دنبال شیوع بیماری ناشناخته در آستارا از روز سه شنبه _۲۳ اردیبهشت_ تاکنون ۲۵ بیمار شامل ۲۰ کودک یک تا پنج سال و پنج نفر بزرگسال بستری شده‌اند، اظهار کرد: این افراد دارای علائم گوارشی اسهال و استفراغ همراه با تب بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی هم به صورت سرپایی درمان شده‌اند، افزود: این بیماری ناشناخته در حال حاضر تمامی گروه‌های سنی را درگیر کرده اما تاکنون همه چیز تحت کنترل بوده، حال عمومی بیماران خوب است و جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی آزمایش‌های لازم گرفته شده و برای آزمایشگاه مرکزی در رشت ارسال شده است، اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان بهداشت به احتمال بسیار زیاد، منشأ این بیماری ویروسی بوده و از طریق سیستم گوارش به بیماران منتقل شده است.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی آستارا ادامه داد: با توجه به نگرانی خانواده‌ها از تمامی بیماران تست کرونا هم گرفته شده، اما به طور یقین می‌توان گفت که این بیماری هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد.

حیدرنیا خاطرنشان کرد: جمعه هفته گذشته جلسه واکنش سریع مقابله با شیوع بیماری با حضور دو تن از معاونان بهداشت و درمان و کارشناسان فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان آستارا تشکیل شد و بازدید میدانی مسئولان استانی و شهرستانی نیز انجام شده که اکنون در حال بررسی نتایج آزمایشات و یافتن علت بیماری هستند، که چرا در عرض ۷۲ ساعت طغیان این بیماری در این شهر اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: تمامی امکانات، تجهیزات و داروهای مورد نیاز بیماران در بیمارستان موجود است و بخشی در بیمارستان به این امر اختصاص یافته که در صورت افزایش بیماران تمهیدات درمانی لازم انجام شود.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی آستارا با اشاره به اینکه نتایج آزمایشات و بررسی‌های میدانی به اطلاع عموم خواهد رسید، تاکید کرد: شهروندان نگران نباشند و توصیه‌های بهداشتی را در خصوص مصرف آب، میوه و سبزیجات رعایت کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 424308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.