تاکسیرانان آستارا خواستار افزایش نرخ کرایه تاکسی شدند

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا با بیان اینکه رانندگان تاکسی درون شهری در سه ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا به لحاظ مالی دچار مشکلات بسیاری شده‌اند، گفت: در شرایط فعلی افزایش نرخ کرایه تاکسی مطالبه اصلی تاکسیرانان آستارا است.

بهزاد پیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گلایه از افزایش نیافتن نرخ کرایه‌های تاکسی‌های درون شهری آستارا پس از گذشت دو ماه از سال جدید اظهار کرد: در حالی که در بسیاری شهرها و استان‌های کشور نرخ کرایه‌های تاکسی‌های درون شهری افزایش یافته است، اما پس از گذشت یک ماه هنوز مصوبه شورای اسلامی شهر آستارا مبنی بر افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی کرایه تاکسی اجرا نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان با توجه به شرایط بد مالی رانندگان باید مصوبه افزایش نرخ کرایه مصوب را هر چه سریع‌تر اجرا کنند، تصریح کرد: با وجود شیوع کرونا و افزایش ۷۰ درصدی قیمت لوازم یدکی، افزایش ۳۰ درصدی بیمه تأمین اجتماعی و بیمه شخص ثالث، تاکسیرانان آستارا همچنان با نرخ سال ۱۳۹۸ خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا با درخواست از همه خیرین و نهادهای حامی آسیب دیدگان کرونا که رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی را در اولویت کمک‌های خود قرار دهند، افزود: کاهش بیش از ۷۰ درصدی درآمد رانندگان این بخش از ناوگان حمل و نقل عمومی در حالی است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت آن‌ها در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

پیران از اقدام بموقع سازمان حمل و نقل در تمدید رایگان سه ماه اعتبار دفترچه وسیله نقلیه رانندگان تاکسی درون شهری که دچار مشکل پرداخت هزینه بودند قدردانی کرد و گفت: در چنین شرایط سختی از دولت انتظار داریم، با اتخاذ تدابیری از این قشر آسیب پذیر حمایت کند.

وی از ورود غیرقانونی رانندگان خطوط و مسافرکش‌های برون شهری به داخل شهر و بی توجهی مسئولان مربوطه به این مسئله انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این رانندگان متخلف با ورود به محدوده شهری به صورت غیرقانونی در ایستگاه‌های تاکسی درون شهری توقف می‌کنند و باعث ایجاد و تشدید ترافیک در خیابان‌های اصلی شهر و ناراحتی تاکسیرانان می‌شوند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است

کد خبر 424306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.