سامانه استحقاق جایگزین تاریخ اعتبار دفترچه‌های بیمه شد

از ابتدای خردادماه فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون‌، کار و رفاه‌اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"سامانه استحقاق درمان تأمین اجتماعی، جایگزین تاریخ اعتبار دفترچه‌های درمانی شد

بر اساس دستور اداری صادر شده از سوی مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیر ملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین ذیربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایتمندی، در گام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می‌شود.

از ابتدای خرداد ماه فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از: ملکی، غیر ملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل؛ USSD ، Mobile App ، SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir وdarman.tamin.ir انجام می‌شود.

لازم به ذکر است فرآیند اخذ استحقاق #درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

سامانه‌های چهارگانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستانها و مراکز پاراکلینیک دارا بودن یا دارا نبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کد رهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.

در این سامانه برای شخص بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود.

کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از؛ پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های ذکر شده در بند " ۱" هستند. ضمناً فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.

در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‌تواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان‎ تأمین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند."

کد خبر 424300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.