احتمال افت فشار آب اصفهان در تابستان امسال دور از انتظار نیست

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شهروندان برای جلوگیری از افت فشار آب در تابستان، سرانه مصرف را در شبانه روز ۱۰ لیتر کاهش دهند.

ناصر اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مصرف آب مشترکین در اصفهان از ابتدای سال‌جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا افزایش‌یافته است، اظهار کرد: پیک مصرف آب در فروردین‌ماه امسال ۱۸ درصد و در اردیبهشت‌ماه تا امروز ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: علی رغم کاهش چهار درصدی مصرف آب در اردیبهشت‌ماه، استان اصفهان با توجه به وضعیت منابع آبی و خشکسالی‌ها برای تأمین آب در سال‌های اخیر با بحران رو به رو بوده است و افزایش ۱۴ درصدی مصرف نیز شرایط را برای ما دشوارتر خواهد کرد از این رو همراهی مردم و مصرف بهینه آب در ماه‌های پیش رو برای جلوگیری از افت فشار و مشکلات احتمالی بسیار ضروری است.

سرانه مصرف خانگی اصفهانی برای هر فرد ۱۴۷ لیتر در شبانه‌روز است

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس آمار سال گذشته، سرانه مصرف خانگی اصفهانی‌ها برای هر فرد در شبانه‌روز ۱۴۹ لیتر بوده است، خاطرنشان کرد: افزایش ۱۴ درصدی مصرف آب در سال‌جاری نشان می‌دهد سرانه مصرف خانگی حدود ۱۰ لیتر نسبت به سال قبل بیشتر شده است از این رو اگر هر فرد مصرف خود را در همه موارد از جمله شرب، بهداشت، شستشو و استحمام ۱۰ لیتر کاهش دهد از بحران پیش رو عبور خواهیم کرد تا منابع آب جدیدی که در حال پیگیری است مشکل اساسی شرکت آب و فاضلاب شهر و استان اصفهان را مرتفع کند.

اکبری گفت: مدیریت استان در تلاش است سامانه دوم آبرسانی اصفهان در اولین فرصت به بهره‌برداری برسد که البته منوط به تأمین منابع مالی است اما در حال حاضر شرایط ما برای تأمین آب بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم روند کنونی مصرف احتمال افت فشار آب در تابستان دور از انتظار نیست، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب برای جلوگیری از مشکلات احتمالی اقدامات فنی در دستورکار قرار خواهد داد اما اگر مردم با درست مصرف کردن آب، همراهی کنند قطعاً مشکلی برای تأمین آب در تابستان نخواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اگر مردم رویه کنونی را ادامه دهند شرایط افت فشار آب در اصفهان از حداقل مشکلاتی است که با آن رو به رو خواهیم بود.

اکبری تاکید کرد: شهروندان با مصرف بهینه آب نه تنها از نظر اقتصادی دچار مشکل نمی‌شوند، بلکه شرکت آب و فاضلاب نیز برای تأمین منابع آب در شبکه‌ها دچار التهاب و حساسیت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف در هر فرهنگ و خانواده‌ای متفاوت است، گفت: استفاده از تجهیزات و شیرآلات مصرف آب استاندارد و اتوماتیک در کاهش مصرف تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 424298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.