۱۵۰۰ روستای جدید به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شد

همزمان با روز جهانی ارتباطات، طرح‌ گسترده اتصال روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با روز جهانی ارتباطات، آئین «بهره‌برداری از اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت همراه اول» با حضور معاون اول رئیس جمهور، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران استانی، مدیران همراه اول و جمعی از مسؤولان و دست اندرکاران صنعت مخابرات به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

شرکت ارتباطات سیار ایران از ابتدای سال ۱۳۹۸ با احداث ۲۷۹ سایت جدید، تعداد ۶۵۵ روستا را تحت پوشش خدمات ارتباطی مبتنی بر نسل‌های نوین تلفن همراه درآورده است؛ همچنین ۳۸۱ سایت در ۱۴۰۷ روستا در بازه زمانی مذکور به نسل‌های ۳ یا ۴ ارتقا تکنولوژی یافته است.

بنابراین در بازه زمانی یک سال اخیر، ۱۵۸۷ روستا با پوشش جمعیتی حدود ۱.۳ میلیون نفری از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند شده‌اند.

میزان پیشرفت این پروژه‌ها در قالب USO (طرح خدمات عمومی اجباری روستایی) برای سال جاری، احداث ۳۹ سایت در ۵۸ روستا و همچنین ارتقا ۱۷ سایت در ۴۲ روستا بوده است.

اپراتور اول با در اختیار داشتن بالغ بر نیمی از بازار ارتباطات کشور، توانسته تاکنون در ۴۱۴۲ روستا نسل چهار، در ۵۷۰۷ روستا نسل سه و در ۴۴۹۶۸ روستای کشور پوشش نسل دو ایجاد کند.

کد خبر 424270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.