مرد تهرانی در برابر خانه پدر زنش خودسوزی کرد

پلمب دو قهوه خانه در خیابان لاله زار تهران، سه کشته و زخمی در جریان تیراندازی در ایلینوی آمریکا، دستگیری پنج گنده‌لات در پردیس و قتل زن تنها در شهرک ولیعصر تهران، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرد جوان وقتی دید زنش قصد بازگشتن به خانه را ندارد در برابر خانه پدرزنش دست به خودسوزی زد.

شامگاه شنبه ۲۷ اردیبهشت امسال مرد جوان که با خانواده همسرش اختلاف داشت برای بازگرداندن همسرش به جلوی در خانه پدرزنش می‌رود. مرد ۳۵ ساله وقتی متوجه می‌شود همسرش قصد بازگشتن به خانه را ندارد در اقدامی عجیب در برابر خانه پدرزنش در منطقه باغ فیض روی خودش بنزین می‌ریزد و دست به خودسوزی می‌زند.

با دیدن این صحنه برادرزن این مرد با استفاده از کپسول آتش‌نشانی نصب شده در راه پله خانه شان موفق به خاموش کردن آتش دامادشان می‌شود.

بنا بر این گزارش، داماد خانواده که به شدت دچار سوختگی شده برای درمان به بیمارستان منتقل شده و تحت نظر پزشکان قرار دارد.

دستگیری اراذل و اوباش در پردیس

فرمانده انتظامی پردیس از دستگیری پنج نفر از اراذل و اوباش معروف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمد حسن محمدی" گفت: در پی تماس تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر اینکه افرادی در یکی از محلات شهر بومهن اقدام به قدرت نمایی و اخلال در نظم و آسایش عمومی می‌نمایند بلافاصله با توجه به اهمیت موضوع شناسایی آنان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد این افراد با قدرت نمایی با سلاح سرد برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند و به اموال مردم خسارت می‌زنند.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: با انجام اقدامات سریع پلیسی و اشرافیت پلیس بر موضوع توسط مأمورین کلانتری ۱۲ بومهن، پنج نفر از اراذل و اوباش سابقه دار به اتهام قدرت نمایی و تخریب اموال شهروندان دستگیر شدند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده دارای سوابق متعدد بوده و دستگیری این افراد خرسندی مردم و اهالی شهر بومهن را به دنبال داشته است.

فرمانده انتظامی پردیس در پایان با اشاره به اینکه از متهمان و خودروی آنان آلات و لوازم شرارت از جمله چاقو و قمه کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس ار تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

قتل زن تنها در شهرک ولیعصر تهران

عامل جنایت خانه پیرزن تنها که دست به سرقت ۵۰ میلیون تومانی طلاها زده بود برای ردگم کنی به صحنه قتل بازگشت و راز جنایت از سوی یک دوست فاش شد.

شب ۲۱ ماه رمضان یک پیرزن تنها در خانه‌اش در شهرک ولیعصر به قتل رسید. بلافاصله مأموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر راهی محل حادثه شدند. پسر مقتول در اظهارات خود به مأموران پلیس گفت: چند ساعتی بود از مادرم که تنها زندگی می‌کرد، خبر نداشتم، برای همین نگران شدم و با او تماس گرفتم. ولی کسی پاسخگو نبود. سراسیمه به خانه مادرم رفتم و وقتی به آنجا رسیدم، جسدش را دیدم.

بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی و بازپرس کشیک قتل سر صحنه جرم رفتند. در حالی‌که تحقیقات ادامه داشت، مأموران کلانتری به یکی از بستگان مقتول که به محل حادثه آمده بود، مشکوک شدند. پسر مقتول به مأموران کلانتری گفت که این پسر، نوه دایی‌اش است و برای تسکین دادن به اینجا آمده است. دقایقی بعد مأموران کلانتری به چهره و رفتار این پسر جوان مشکوک شدند. او مرتب عرق می‌ریخت و به شدت سراسیمه بود. همین کافی بود تا رئیس کلانتری شهرک ولیعصر موضوع را با بازپرس در جریان بگذارد و در نهایت دستور بازداشت این پسر صادر شد.

او تحت بازجویی قرار گرفت، ولی منکر ماجرا شد. این در حالی بود که دستگاه ضبط دوربین‌های مداربسته نیز دزدیده شده بود. برای همین پسر ۲۸ ساله تحت بازجویی بیشتر قرار گرفت اما همچنان منکر ماجرا بود. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان داد وی سابقه سرقت لوازم خودرو دارد. تا اینکه دوست متهم به قتل با حضور در کلانتری به مأموران گفت: روزی که این پیرزن کشته شد من با متهم بودم. ما با هم بیرون رفتیم. متهم به من گفت بیا برویم آبمیوه و بستنی بخوریم. وقتی با هم بودیم، هنگامی‌که می‌خواست موبایلش را از جیبش در بیاورد ناگهان انگشتر طلایی از جیبش افتاد. او هیچ حرفی نزد و انگشتر را دوباره داخل جیبش گذاشت. وقتی می‌خواست پول آبمیوه را حساب کند، این بار یک النگوی طلا از جیبش افتاد. تا اینکه او به من گفت خبری شنیده که افرادی به بهانه دادن بسته حمایتی وارد خانه پیرزنی تنها شده‌اند و او کشته‌اند. وقتی ماجرای این جنایت را شنیدم تصمیم گرفتم این حرف‌ها را به پلیس بگویم شاید برای کشف راز جنایت سرنخی باشد .

این اظهارات کافی بود تا متهم به این جنایت اعتراف کند. او درباره انگیزه قتل به مأموران پلیس گفت: مقتول عمه پدرم بود و تنها زندگی می‌کرد. ما به خانه‌اش رفت و آمد داشتیم. هر بار که به آنجا می‌رفتم، طلاهایش را می‌دیدم و وسوسه می‌شدم. تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم آن‌ها را سرقت کنم. آن زن طب سنتی انجام می‌داد. من هم به همین بهانه به خانه‌اش رفتم. وارد خانه شدم و با چاقوی میوه‌خوری او را کشتم. طلاهایش را برداشتم و دستگاه دوربین مداربسته را هم با خودم بردم.

سرهنگ کیومرث حسنوند سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر متهم در بازداشت بسر می‌برد و تحقیقات در رابطه با وی همچنان ادامه دارد.

سه کشته و زخمی در جریان تیراندازی در ایلینوی آمریکا

در جریان تیراندازی در متلی در ایالت ایلینوی آمریکا، مظنون در محاصره پلیس قرار گرفت و سه نفر کشته و زخمی شدند.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گزارش داد «دانیل اوشیا»، رئیس پلیس راک‌فورد در کنفرانسی خبری نزدیک صحنه جرم اعلام کرد که مظنون داخل متل در محاصره قرار دارد. کمی بعد از نیمه شب (به وقت محلی) بود که مقامات پلیس برای بررسی حادثه تیراندازی به سمت هتل رفتند و بلافاصله دو مجروح تحت مداوا قرار گرفتند.

این مقام پلیس گفت مظنون را در ساختمان یافتند و شروع به تبادل آتش کردند. یک گروه ویژه پلیس نیز به صحنه حادثه اعزام و متل تخلیه شده است.

هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه در دست نیست.

پلمب دو قهوه خانه در خیابان لاله زار تهران

رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت از پلمب دو واحد صنفی قهوه خانه در حوالی خیابان لاله زار به علت  رعایت نکردن دستورالعمل و ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

سرهنگ غلامرضا صالحی با اعلام این خبر، اظهار کرد: برابر تدابیر انجام شده مبنی بر ممنوعیت عرضه قلیان در سفره‌خانه های سنتی و غیره، در راستای ارتقای سلامت عمومی شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بازدید از واحدهای صنفی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پایگاه هفتم پلیس امنیت پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته از واحدهای صنفی و مراکز عرضه قلیان در سطح بازار تهران بازدید کردند، گفت: در این رابطه دو واحد صنفی پس از احراز تخلفات و عرضه غیر مجاز قلیان و رعایت نکردن دستورالعمل و ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا با دستور قضائی پلمب شد.

کد خبر 424265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.