۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
نماد پایداری در تایلند

هر سال به مناسبت هفته طراحی، معماران در پایتخت تایلند آثار هنری خود را به نمایش می‌گذارند و با سایر طراحان شهری به رقابت می‌پردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به منظور قرار دادن آثار معماری پایدار در معرض دید عموم، در هفته طراحی بانکوک ۲۰۲۰ گروهی از معماران تایلندی پاویونی دائم دایر کردند که ساختاری شبیه به یک تونل دارد و از مصالح تجزیه‌پذیر و مواد قابل بازیافت ساخته شده است. طراحی منحصربه‌فرد این پاویون، معماری دوستدار محیط زیست و حیات چرخه ای را به عنوان بخشی از یک دیدگاه وسیع‌تر از زندگی پایدار شهری در معرض نمایش می‌گذارد. این پاویون پایدار که جنگلی همیشه سبز، مملو از گل‌ها و گیاهان بومی است، در مقابل ساختمان بزرگ پستی بانکوک احداث شده و از سه بخش اقتصاد زیستی، اقتصاد مدور و اقتصاد سبز تشکیل شده است.

در هر بخش از این تونل منحصربه‌فرد ویترین‌هایی حاوی محصولات و ایده‌هایی جدیدی قرار گرفته است که به طور یکپارچه به فضای بعدی وصل می‌شود و مرکز آن به یک پیاده‌راه زیبا مزین شده است. بازدیدکنندگان هنگام ورود به پاویون دائمی بانکوک ابتدا با نماد اقتصاد سبز مواجه می‌شوند که از مواد دوستدار محیط زیست متعدد نظیر میلگردهای فیبری سبک وزن و پلیمرهای شیشه‌ای ساخته شده است. این مواد پایداری بیشتری نسبت به فولاد دارد و کربن کمتری به هوا منتشر می‌کند. پس از عبور از این منطقه، بازدیدکنندگان وارد بخش دوم پاویون یعنی اقتصاد چرخه‌ای می‌شوند و با نمونه‌هایی از آثار هنری زیبایی روبه‌رو می‌شوند که در ساخت آن بکار رفته است.

این آثار همگی از پسماندهای پلاستیکی ساخته شده است. نمونه‌هایی از مواد پلاستیکی تجزیه‌پذیر و دوستدار محیط زیست نیز در منطقه سوم پاویون یعنی بخش اقتصاد زیستی آن وجود دارد که مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته است. معماران تایلندی یک مرکز بازیافت هوشمند نیز در نزدیکی پاویون احداث کرده‌اند تا مراحل طبقه‌بندی، شستشو و بازیافت مواد زائد را در معرض دید عموم مردم قرار دهند.

هدف معماران بانکوکی از ایجاد پاویون همیشه سبز ایجاد فضایی بود که در آن همزیستی سازه‌های ساخت بشر و محیط اطراف آن نظیر ساختمان‌ها، فضاهای سبز و اشیا مورد نیاز برای زندگی روزانه به نمایش گذاشته شود و به همگان یادآوری شود که می‌توان از مواد زائد برای ایجاد سازه‌های پایدار و دوستدار محیط‌زیست به بهترین نحو ممکن بهره برد.

کد خبر 424253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.