چرا ملبورن یکی از زیست‌پذیرترین شهرهای جهان است؟ 

ملبورن استرالیا به مدت هشت سال متوالی به عنوان یکی از گزینه‌های ثابت زیست‌پذیرترین شهر جهان شناخته شده است که البته سال گذشته جایگاه دوم را پس از وین از آن خود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم در سراسر جهان آرزو دارند در شهرهایی زندگی کنند که به بهترین نحو پاسخگوی نیازها و خواسته‌های آن‌ها از شهرنشینی باشد. بسیاری از آن‌ها اقدام به مهاجرت و زندگی در شهرهای دیگر می‌کنند ولی در انتخاب شهر مطلوب خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند. از این رو شاخص زیست‌پذیری جهانی واحد اطلاعات اکونومیست با انتخاب سالانه بهترین شهرهای جهان برای زندگی اقدام به رفع این مشکل می‌کند.

این شاخص با سنجش شهرهای سراسر جهان از نظر ویژگی‌های خاصی نظیر میزان جرم و جنایت، امنیت، دسترسی به امکانات پزشکی و بهداشتی، حمل و نقل، زیرساخت‌ها و غیره برای هر شهر امتیازی از ۱۰۰ تعیین و در نهایت زیست‌پذیرترین شهرهای جهان را معرفی می‌کند. ملبورن استرالیا به مدت هشت سال پی در پی به عنوان با کیفیت‌ترین شهر جهان برای زندگی معرفی شد که البته در سال گذشته با سقوط به جایگاه دوم لیست پس از وین اتریش قرار گرفت. با این حال هنوز هم ملبورن یکی از بهترین و زیست‌پذیرترین شهرهای جهان است که در ادامه به بررسی چرایی این موضوع می‌پردازیم.

ایمن‌ترین شهر جهان برای زندگی

بیش از ۹۰ درصد جمعیت استرالیا در مناطق شهری زندگی می‌کنند و این کشور پس از آرژانتین بالاترین میزان شهرنشینی را به خود اختصاص داده است. ملبورن ایمن‌ترین شهر برای زندگی در منطقه آسیا_ اقیانوسیه محسوب می‌شود به طوری که شاخص زیست‌پذیری جهانی واحد اطلاعات اکونومیست این شهر را از نظر امنیت زیرساختی در رده‌های بالای لیست قرار داده است. زیرساخت‌های شهری ملبورن به حدی خوب طراحی شده که آمار تصادفات جاده‌ای و ریلی در آن نسبت به سایر نقاط جهان بسیار پایین است.

شهری با بیشترین تنوع فرهنگی

کیفیت زندگی در ملبورن باعث شده است بسیاری مردم از سراسر دنیا به این شهر مهاجرت کنند و در نتیجه ملبورن یکی از شهرهای جهان با بیشترین تنوع فرهنگی است. ساکنان مهاجر در این شهر فرهنگ خود را در آن زنده کرده‌اند و رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی فراوانی را در سراسر شهر دایر کرده‌اند که این کار تنوع شهر را دوچندان کرده است. هنرهای زیبا، بهترین مراکز فروش و امکانات تفریحی و ورزشی متنوع از دیگر ویژگی‌های منحصر به فردی است که ملبورن را از سایر شهرهای استرالیا و جهان متمایز کرده است.

پیشرفته‌ترین سیستم‌های مراقبت سلامت

ملبورن از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین سیستم‌های درمانی جهان برخوردار است و مراکز خصوصی و عمومی مراقبت سلامت به وفور در سراسر آن یافت می‌شود. در نتیجه تمام مردم آن به طور برابر به خدمات مراقبت سلامت دسترسی دارند. ارائه خدمات توسط پرسنل درمانی باعث ترویج سلامت عمومی و کم‌ترین میزان شیوع بیماری‌های واگیر در این شهر شده است.

سیستم‌های آموزشی پیشرفته

دانش‌آموزان و دانشجویان ملبورنی به بهترین امکانات آموزشی در مراکز خود دسترسی دارند و فضاهای آموزشی آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که انگیزه یادگیری برای کارآموزان را به حداکثر رسانده است. ملبورن میزبان ۱۰ دانشگاه در سطح جهانی و میزبان سومین دانشگاه پیشرفته جهان است و یک‌هزار و ۳۰۰ مدرسه فوق پیشرفته دارد.

کد خبر 424237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.