کمبود آرامستان در شهر قم نگران‌کننده است

شهردار قم با اشاره به احداث آرامستان جدید در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: ظرفیت حفره‌های آرامستان بهشت معصومه(س) قم رو به پایان بوده و کمبود آرامستان در این شهر نگران‌کننده شده است.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با اشاره به الحاق ۶۳ هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: موافق اجرای طرح هستیم، اما اجرای این طرح هزینه‌هایی برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند که این هزینه‌ها باید برنامه‌ریزی شود.

وی تأکید کرد: تفکیک‌ها، دسترسی‌ها و خدمات باید مرتفع شود، اما نباید بدعت‌گذاری شود که از این موارد غافل شویم، اگر این موارد در نطفه قرار بگیرد با مشکل روبرو خواهیم شد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه باید این طرح فراینده‌های قانونی خود را طی کند، گفت: باید در این پروژه سهم هر دستگاهی به صورت مجزا و به درستی تعریف و مشخص شود.

وی با اشاره به احداث آرامستان جدید در محدوده مسجد مقدس اضافه کرد: ظرفیت حفره‌های آرامستان بهشت معصومه (س) قم رو به پایان بوده و کمبود آرامستان در این شهر نگران کننده شده است.

سقائیان‌نژاد افزود: امروز تنها ۹ هزار حفره از آرامستان بهشت معصومه (س) باقی‌مانده است و باید از ۱۰ سال پیش آرامستان جدید در قم احداث می‌شد، از طرف دیگر ۹۰ هکتار از آرامستان جدید به فضای سبز اختصاص داده شده که همین فضا محیط را تلطیف می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ شک و شبهه‌ای در ایجاد آرامستان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از ۱۰ سال گذشته باید در این شهر آرامستان احداث می‌شده و با احداث فضای سبز در آرامستان جدید محدوده مسجد مقدس جمکران این مکان به "باغ مزار" تبدیل خواهد شد.

کد خبر 424236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.