۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
گُل‌کاری فضای سبز سیمینه

شهردار سیمینه گفت: با شروع فصل بهار و آغاز فعالیت‌های عمرانی در سالجاری تاکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ اصل انواع نهال و گل برای توسعه فضای سبز این شهر غرس شده است.

به گزارش ایمنا، رحیم قرنی اظهار کرد: توسعه فضای سبز و کاشت گونه‌های درختی متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی از مهم‌ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری در شهر سیمینه است.

وی با بیان اینکه هر ساله در فصل بهار شهرداری سیمینه در راستای رسالت کاری خود نسبت به تهیه و کاشت نهال اقدام می‌کند، ادامه داد: در این مدت بیش از ۴۰۰ گلدان گل رز و بیش از ۵۰۰ اصله از درختان جنگلی جهت کاشت در پیاده‌روهای سطح شهر استفاده شده است.

شهردار سیمینه از آغاز کاشت ۱۰۰ نهال کاج و سرو نقره‌ای در بلوار «سردار عزیزخان مکری» خبر داد و افزود: هم‌اکنون مساحت در پارک شهر و پارک جنگلی که چهار هکتار مساحت دارد و فضای سبز این شهر در بیش از سه هزار اصله درخت با حداقل هفت سال وجود دارد.

قرنی اضافه کرد: به منظور احیا و گسترش فضای سبز داخل شهر نیز عملیات کاشت نهال در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ اصله نهال دیگر نیز در چند روز آینده در معابر سطح این شهر غرس می‌شود، افزود: عملیات چاله‌کنی جهت غرس این نهال‌ها توسط واحد فضای سبز شهرداری انجام شده است.

شهردار سیمینه با اشاره به اینکه گونه‌هایی با نیاز آبی پایین برای نهال‌کاری در سطح این تهیه شده است، اظهار کرد: این گونه‌ها شامل کاج، لاوسون، پیچ، رز، افرا، زبان گنجشکی و کاتالپا است که با شرایط آب و هوای این منطقه سازگاری دارند.

قرنی ادامه داد: در همین راستا حذف گیاهان پرآب‌بر و شناسایی و جایگزینی آن با گیاهان کم‌آب‌بر بسیار حائز اهمیت است که جایگزینی آنها در دستور کار این شهرداری قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 424227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.