افزایش مأموریت‌های امدادی در کوهستان از ابتدای سال تا نیمه اردیبهشت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از افزایش مأموریت‌های امداد و نجات کوهستان این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امداد و نجات کشور، مرتضی سلیمی در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون آمار بسیاری از حوادث از جمله حوادث رانندگی در کشور مان کاهش داشته که به تبع آن آمار امدادرسانی‌های ما نیز کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این میان آمار امدادرسانی هلال احمر در حوادث مربوط به کوهستان جز مواردی بود که با افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رو به رو بود، به طوری که از ابتدای امسال تاکنون شاهد رشد ۴۲ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات کوهستان در کشور بودیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: از ابتدای سال تا نیمه اردیبهشت ماه ۴۹۶ مورد مأموریت امداد و نجات در کوهستان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شده است که منجر به نجات ۳۰۱ نفر، انتقال ۴۹ مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات سرپایی به ۲۳ نفر از مصدومان این حوادث شده است.

به گفته سلیمی، بیشترین مأموریت مرتبط با حوادث کوهستان در استان‌های فارس با ۴۷ مورد معادل ۱۰ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان، کرمانشاه با ۲۷ مورد معادل ۶ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان و تهران با ۲۱ مورد معادل پنج درصد از کل مأموریت‌های کوهستان بوده است.

کد خبر 424226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.