کانادا انجام اولین آزمایشات بالینی واکسن "کووید -۱۹" را تأیید کرد

"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا، از تأیید اولین آزمایش بالینی واکسن کرونا ویروس در این کشور خبر داد؛ واکسنی که با همکاری چینی‌ها ساخته شده است.

به گزارش ایمنا، نخست وزیر کانادا اعلام کرد: اولین آزمایش بالینی یک واکسن بالقوه برای بیماری " کووید -۱۹" توسط مقامات بهداشت این کشور به تأیید رسیده است و مراحل بعدی آزمایشات این واکسن در مرکز واکسینولوژی کانادا در دانشگاه " دالهاوزی"( Dalhousie) انجام خواهد شد.

جاستین ترودو، گفت: اگر آزمایشات مرحله بالینی این واکسن با موفقیت سپری شود، "شورای ملی تحقیقات" (NRC) کانادا با تولیدکنندگان دارو همکاری خواهد کرد تا واکسن کروناویروس را در کانادا تولید و توزیع کنند.

وی ادامه داد: تحقیق و توسعه واکسن فرآیندی زمان‌بر است و باید به درستی انجام شود. اما این خبر دلگرم‌کننده است. این واکسن "Ad۵-nCoV" نام دارد و در تاریخ ۱۷ مارس سال جاری برای انجام فاز اولیه آزمایش‌های بالینی انسانی در چین به تأیید رسید.

بنا بر گزارش ایسنا، مقامات بهداشتی کانادا در یک بیانیه اعلام کردند که این واکسن که توسط شرکت چینی " کانسینو بایولاجیکس" (CanSino Biologics) توسعه داده شده است، برای انجام مرحله بالینی آزمایش واکسن، به تأیید رسیده است.

در این بیانیه آمده: این اولین آزمایش بالینی واکسن کرونا در کانادا است. هم‌اکنون شرکت‌ها و دانشگاه‌های دیگری در استان‌های مختلف کانادا در تلاش برای ساخت واکسن " کروناویروس" هستند که برخی از آن‌ها موفقیت‌هایی نیز داشته‌اند.

کد خبر 424225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.