انتقال آب بهشت آباد منوط به رفع دغدغه‌های زیست محیطی است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: انتقال آب بهشت آباد بعد از رفع حساسیت‌ها و دغدغه‌های اجتماعی و زیست محیطی مردم آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، "سعید محمد" در خصوص اجرای پروژه انتقال آب بهشت‌آباد اظهار کرد: با توجه به عدم توازن بارش‌ها در اقلیم کشور، همواره برخی نقاط کشور از کم‌آبی رنج می‌برند و در برخی نقاط دیگر حجم زیادی آب مازاد از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل، وزارت نیرو انتقال آب حوضه به حوضه را در دستور کار خود قرار داده است و یکی از این طرح‌ها که توسط وزارت نیرو بررسی و تأیید شده است انتقال آب بهشت آباد به منظور تأمین کمبود آب استان اصفهان است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: با توجه به حساسیت‌های اجتماعی و زیست محیطی این طرح، باید قبل از شروع به کار، تمامی زوایای فنی و اجتماعی و زیست محیطی آن با دقت بالا رصد و سپس نسبت به اجرای آن اقدام شود.

محمد یادآور شد: بررسی و صدور مجوزهای لازم در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است و از آنجایی که این طرح سه استان مهم کشور شامل خوزستان، چهار محال و بختیاری و اصفهان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد بنابراین باید با مدیریت ریاست‌جمهوری جلسات مربوطه بین مسئولان سه استان و وزارت نیرو برگزار و برای اجرای این کار اجماع صورت پذیرد تا با حداقل مشکلات منطقه‌ای، خدمات لازم به مردم ارائه شود.

وی اضافه کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با رسالت مردم‌داری و حل مشکلات آنها در پروژه‌های زیرساختی کشور حضور دارد و در این پروژه مهم نیز به عنوان پیمانکار در خدمت مردم است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تاکید کرد: با توجه به دغدغه‌های موجود، این تعهد را داریم که با رصد دقیق مباحث فنی و زیست محیطی، تا زمانی که نسبت به رفع دغدغه‌های مردم خصوصاً مردم استان چهار محال و بختیاری اطمینان حاصل نشود، عملیات اجرایی پروژه آغاز نخواهد شد.

محمد گفت: مسئولین ذی‌ربط در حال پیگیری و شفاف‌سازی این موضوع هستند که به زودی نتایج مطالعات توسط وزارت نیرو و استانداری‌های ذی‌ربط به استحضار مردم شریف خواهد رسید.

کد خبر 424224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.