ضدعفونی کردن محیط سبب نابودی کرونا نمی‌شود

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، ضدعفونی کردن محیط نه تنها تأثیری در نابودی ویروس کرونا ندارد بلکه برای سلامتی افراد نیز زیان‌بار است.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان جهانی بهداشت، ضدعفونی کردن محیط بویژه در فضاهای سربسته برای از بین بردن ویروس کرونا می‌تواند به جای آنکه خوب باشد، تأثیر منفی داشته باشد. سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین توصیه خود هشدار داده حتی اسپری زدن افراد برای ضدعفونی کردن یک کار نادرستی است.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، بر اساس مطالعات انجام شده، تلاش برای اسپری کردن محیط با مواد شیمایی ضدعفونی‌کننده برای از بین بردن ویروس کرونا بی‌تاثیر است؛ ضمن آنکه نور فرابنفش نیز برای نابودی این ویروس اثری ندارد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین در این زمینه هشدار داده، اسپری با هدف ضدعفونی کردن، بیشتر می‌تواند برای پوست، تنفس و چشم انسان مخاطره‌انگیز بوده و آثار منفی بر سلامت فرد داشته باشد؛ اسپری غلیظ مواد شیمایی که در آنها موادی از «کلرین» و یا ماده «فرمالدئید» استفاده شده، توصیه نمی‌شود.

آژانس سازمان جهانی بهداشت در ادامه این توصیه بهداشتی اعلام کرد: اسپری کردن و یا «بُخُور» دادن فضاهای باز، مانند خیابان‌ها و یا محل فروش (اقلام) برای از بین بردن کووید -۱۹ به این دلیل فایده‌ای ندارد که توسط گردوغبار معلق در هوا بی‌اثر می‌شوند و نمی‌توان بطور دستی همه مواد آلی موجود در این محیط‌ها را پاکسازی کرد.

اکنون تلاش‌ها برای یافتن واکسن این ویروس در جریان است و دانشمندان و محققان دست یافتن به این واکسن را حداقل تا ۱۸ ماه دیگر میسر نمی‌دانند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گذشت که از این تعداد بیش از ۳۱۳ هزار نفر جان باخته‌اند.

کد خبر 424220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.