جلالی زاده: مجلس دهم باید از حقوق خود دفاع می‌کرد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: مجلس دهم باید در مسائلی مانند پالرمو و اف ای تی اف از حقوق خود دفاع می‌کرد و نمی‌گذاشت رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگزین رآی مجلس شود، اما متأسفانه روحیات محافظه کارانه برخی نمایندگان باعث شد در این مسائل سکوت کنند.

جلال جلالی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عملکرد نمایندگان مجلس دهم اظهار کرد: برای قضاوت در مورد عملکرد هر نهادی باید نقاط ضعف و قوت آن را به صورت همزمان بررسی کرد. عده‌ای مجلس دهم را مجلسی ضعیف خوانده اند، در صورتی که در این مجلس نمایندگانی حضور داشتند که برای بررسی بسیاری طرح‌ها و لوایح زحمات زیادی کشیدند و تعدادی از آنها با نطق‌های صریح خود معضلات جامعه را مطرح کردند.

وی افزود: متأسفانه بعد از مجلس ششم، مجلس شورای اسلامی بسیار ضعیف شده است، اما مجلس دهم علی رغم دخالت‌های فراوان و رد صلاحیت‌ها، توانست در بعد قانونگذاری و نظارت خدمات ارزنده‌ای را در کارنامه خود ثبت کند؛ هرچند که در بررسی برخی چالش‌ها مانند اصلاح قانون انتخابات و عزل اعضای شورای نگهبان دیر عمل کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تاکید کرد: مجلس دهم باید در مسائلی مانند پالرمو و اف ای تی اف از حقوق خود دفاع می‌کرد و نمی‌گذاشت رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگزین رای مجلس شود، اما متأسفانه روحیات محافظه کارانه برخی نمایندگان باعث شد در این مسائل سکوت کنند؛ این مهمترین ضعف مجلس دهم است.

جلالی زاده خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم با مجلسی که منتخب مردم باشد فاصله دارد و به همین دلیل وظیفه سنگینی را بر عهده خواهد داشت؛ زیرا باید در بین مردم اعتماد سازی کند.

کد خبر 424202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.