حق ندارند پارکینگ شهرداری را به پلاسکو اختصاص دهند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: می‌خواهند زمین و زمان را به هم بدوزند و بگویند نمی‌توان پارکینگ تأمین کرد در صورتی که می‌شود بگویند پارکینگ نیاز نیست. چه حقی دارند که بدون مجوز شورا، شهرداری را مکلف به تأمین پارکینگ کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری امروز (یکشنبه) در دویست و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص ساختمان خیلی بدتر از چیزی است که شنیده بودیم، اظهار کرد: همه پروژه‌ و پارسل‌های شهر تهران براساس موارد طرح تفضیلی مکلف به تأمین پارکینگ هستند و قاعدتاً ضرورت اجرای این مصوبه برای ارگان‌های مختلف در خصوص تأمین پارکینگ بیشتر است.

وی افزود: قرار بود همه نهادها کمک کنند که ساختمان پلاسکو ساخته شود بنابراین لازم است مدیریت شهری، ساخت این ساختمان را با رعایت همه استانداردها، اعم از استانداردهای سازه، برق، مکانیزم، تأسیسات، نما، به خصوص اطفا حریق و سیستم‌های ایمنی و تهیه پارکینگ پیگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این جای تعجب است که شورای عالی شهرسازی کشور همه ظرفیت خود را گذاشته برای اینکه اینجا پارکنیگی تهیه نشود. تصریح کرد: در بند دوم این مصوبه شورای عالی که مربوط به پارکینگ است، نوشته شده نظر به تخریب ساختمان پلاسکو، پارکینگ مورد توافق شهرداری تهران موسوم به پروانه توسط بنیاد مقاوم سازی و یگانه سازی شده و به عنوان پارکینگ مورد نیاز ساختمان پلاسکو اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: دلیل آوردند که نمی‌توان پارکینگ ساختمان را تأمین کرد در صورتی که همه کسانی که از ساختمان پلاسکو بازدید کردند و پارکینگ مسقف ساختمان مجاور را دیدند می‌دانند که همین الان توسط فروشندگان و مراجعان ساختمان پلاسکو استفاده می‌شود و مساحت قابل توجه‌ای دارد که می‌توانند در حد سه طبقه پارکینگ در آن بسازند بنابراین در طرح زیرسطحی ایمنی مجاور همه پارکینگ‌های ساختمان پلاسکو قابل تأمین است.

سالاری اضافه کرد: حق ندارند پارکینگ متعلق به شهرداری تهران را به ساختمان پلاسکو اختصاص دهند؛ می‌خواهند زمین و زمانی به هم بدوزند و بگویند نمی‌توان پارکینگ تأمین کرد در صورتی که می‌شود بگویند پارکینگ نیاز نیست. چه حقی دارند که بدون مجوز شورا، شهرداری را مکلف به تأمین پارکینگ کرده‌اند.

وی از اعضای شورا تقاضا کرد با نامه‌ای مخالفت رسمی خود را با این مصوبه و این نگاه شورای عالی شهرسازی اعلام کنند و افزود: دیروز با آقای گلپایگانی تماس گرفتم و گفتم شهرداری حق ندارد پارکینگ متعلق به شهرداری را به جای دیگر اختصاص دهد در حالی که به آن نیاز است. مراتب اعتراض خود را به شهردار تهران و شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام می‌دارم و تقاضا دارم شورا از حقوق شهر دفاع کند.

کد خبر 424189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.