فعالیت بیش از ۵ هزار نیرو برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا

جانشین و رییس کمیته عملیات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرداری اصفهان گفت: مجموعه بزرگ شهرداری اصفهان در راستای مقابله با بحران و با هدف حفظ سلامت شهروندان اقدامات بسیار زیادی در شهر کرده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی بحران بیماری کرونا در نقاط مختلف جهان و کشور ایران و تأثیر آن بر زندگی شهری، شهرداری اصفهان نیز همچون گذشته با اقدامات شبانه روزی خود؛ همپای مجموعه درمانی در صف نخست خدمت رسانی در زمینه پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به اینکه این ویروس به راحتی در مکان‌های عمومی قابل سرایت است؛ بنابراین آمادگی افراد جهت مواجهه با این بیماری مسری و مقابله و کنترل آن در مکان‌هایی که موارد مشکوک یا قطعی بیماری در آن وجود دارد بسیار با اهمیت است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری در راستای حفاظت از سلامت شهروندان و مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات گسترده‌ای را از نخستین روزهای اعلام انتشار این ویروس در سطح کشور اجرا کرد و «ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرداری اصفهان» شامل پنج کارگروه و ۲۳ مسئولیت تشکیل داد؛ البته نابودی کامل این ویروس نیازمند همت همه مسئولان و همراهی شهروندان در رعایت موازین بهداشتی و پشتیبانی از کادر دلسوز و زحمت کش پزشکی است.

وی با اشاره به اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیارد ریالی به امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس تصریح کرد: در راستای تأمین بهداشت عمومی و حفظ سلامت مردم، شهرداری پیشنهاد اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای کنترل، پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا را در قالب لایحه به شورا ارائه کرده بود که در یکصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تصویب شد.

امیری از برگزاری کلاس توجیهی مراقبین سلامت و تشکیل و تجهیز میز سلامت در همه مناطق و معاونت‌ها توسط اداره بهداشت و سلامت کارکنان اداره کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: نصب پوسترهای آموزش بیماری کرونا در همه مناطق و معاونت‌ها، تجهیز کارگران، کارکنان و همکاران به اقلام حفاظت فردی از جمله ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده و تغییر وضعیت سیستم حضور و غیاب کارکنان از حالت انگشت زن به کارت زن از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: آماده باش ۱۰۰ درصدی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان و شیفت بندی کارشناسان مدیریت به صورت ۲۴ ساعته در سه شیفت کاری همراه با راه‌اندازی سیستم نظارت، ارزیابی و هشدار سریع انجام شده است.

جانشین و رئیس کمیته عملیات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرداری اصفهان با بیان اینکه جلسات در حوزه ستادی و اجرایی به صورت مستمر برگزار و در راستای سنجش عملکرد، رصد، پایش، تصمیم سازی و تصمیم گیری می‌شود، اظهار کرد: پیش بینی اقدامات جدید، شناسایی راهکارهای بهبودی و به روز رسانی جهت ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها انجام می‌شود.

فعالیت بیش از ۵ هزار نیرو در جهت پیشگیری و کنترل کرونا

وی افزود: در این راستا ۵۲۹۰ نفر از پرسنل شهرداری اصفهان در جهت پیشگیری و کنترل این ویروس در رده‌های مختلف به صورت مستقیم فعالیت کرده‌اند.

امیری با بیان اینکه براساس دستورالعمل‌های ابلاغی تمامی برنامه‌های تجمعی مراکز شهرداری اصفهان همچنین همه برنامه‌های آموزشی، ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری لغو شد، گفت: برای قطع حلقه انتقال ویروس کرونا مراکز خطرساز همچون فرهنگسراها، کتابخانه ها، مراکز ورزشی، استخرها، مراکز تفریحی، مراکز گردشگری، دیدنی، تفریحی، بازی مرتبط به شهرداری اصفهان در پارک طبیعی ناژوان، پارک کوهستانی صفه و شهر رویاها تعطیل شد.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده طراحی و چاپ ۹۵ هزار پوستر فرهنگ سازی و نصب در ورودی ساختمان‌های شهرداری و دیگر دستگاه‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی، طراحی و چاپ ۱۶ هزار عدد پوستر فرهنگ‌سازی و نصب در پایانه‌های مسافربری، مراکز حمل بار، میادین میوه، بازارهای روز و بازارهای کوثر، واحدهای صنفی سطح شهر، مجتمع‌های مسکونی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز تجاری و خرید و همچنین ارسال محتوا برای سایر شهرها بوده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: طراحی و انتشار بیش از ۷۵۰ پیام اطلاع‌رسانی، بیش از ۱۹۰ پیام سرگرمی، بیش از ۴۵ مسابقه، ۱۵۰ طرح اطلاع‌رسانی، ۲۵ برنامه، ۱۲ موشن‌گرافی، ۳۰ کلیپ تخصصی آموزشی، ۱۲ کلیپ مصاحبه با چهره‌های شاخص اصفهان (هنرمندان و ورزشکاران)۵۰ کلیپ سرگرمی جهت انتشار در فضای مجازی انجام شد.

وی با بیان اینکه مهلت ارائه خدمات فنی و مهندسی و همچنین پرداخت عوارض و استفاده از بسته‌های تشویقی دریافت پروانه ساختمانی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است، گفت: ۲۴ خدمت الکترونیکی بر بستر اینترنت در معاونت شهرسازی و معماری به منظور کاهش مراجعات مردمی شهروندان، گسترش خدمات الکترونیک و نیز اقدام پیشگیرانه ارائه شده است.

امیری با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات مورد نیاز بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی (تاکسیرانی)، در توقفگاه‌های شهری و توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک و دستکش بین رانندگان تاکسی، در گام نخست ضد عفونی واگن‌ها و ایستگاه‌های مترو  و در گام بعد لغو فعالیت مترو، ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی) در توقفگاه‌ها و پایانه‌های شهری، توزیع اقلام بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی ماسک و دستکش بین رانندگان اتوبوسرانی و توزیع بیش از ۵۰۰۰ ماسک در میان مسافران ناوگان اتوبوسرانی انجام شده است.

جانشین و رئیس کمیته عملیات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرداری اصفهان از تأمین حدود ۴۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی و انجام عملیات ضدعفونی پایانه‌های مسافربری با بکارگیری ۱۲ دستگاه مه پاش و ۱۰ نفر نیروی انسانی با تجهیزات کامل روزانه دو نوبت، با مصرف حدود هزار لیتر محلول خبراد و گفت: در راستای ضدعفونی شهر به خصوص در مناطق پرتردد به صورت روزانه با صرف ۱۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، اطراف بیمارستان‌ها، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و … ضدعفونی صورت می‌پذیرد و این روند تا ریشه کنی کامل ویروس ادامه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و پارک‌ها و فضای سبز در ۲۴۳ نقطه شهر با استفاده از روزانه حدود ۱۵۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی خط تلفن در بازارهای کوثر وابسته به شهرداری اصفهان با شماره تماس ۳۵۵۳ و ۱۲۰ خط پاسخگویی همزمان جهت سرویس دهی خرید تلفنی شهروندان، تهیه و توزیع ماسک و دستکش یک بار مصرف در ورودی بازارهای روز کوثر و غربال‌گری شهروندان در هنگام ورود و ضدعفونی مستمر چرخ‌های خرید و محوطه فروشگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در کنار انجام وظایف خود در ارائه خدمات ایمنی و عملیاتی با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهر هر شب با چهار دستگاه از خودروهای خود به همراه اکیپ همراه به ضد عفونی شهر می‌پردازد.

امیری با بیان اینکه کیسه‌های قرمز با همکاری اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ به خانواده‌های دارای بیمار کرونا جهت استفاده برای زباله‌های آلوده به ویروس به منظور اطلاع پاکبانان هنگام جمع‌آوری زباله توزیع شده است، افزود: دو ورزشگاه از مراکز ورزشی متعلق به شهرداری اصفهان جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی در امر نقاهت گاه حسب مصوبات ستاد استانی با تدابیر ویژه اختصاص یافته است.

کد خبر 424179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی رضــا PL ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    متروی اصفهان کی دوباره راه اندازی می شه؟!! لطفا در این خصوص اطلاع رسانی کنید..