برای همکاری‌های فرهنگی مشترک با فلورانس آمادگی داریم

شهردار شیراز و شهردار فلورانس ایتالیا در خصوص بحران کرونا، اشتراکات تاریخی و فرهنگی و همکاری های دوجانبه به صورت تصویری با همدیگر گفت و گو کردند.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور درباره این تماس اظهار کرد: دنیای پس از اتمام شیوع ویروس کرونا، دنیای متفاوتی است و شهرهای تاریخی که زمینه‌های مشترک فرهنگی دارند می‌توانند نقش بیشتری را در آن فضا ایفا کنند.

وی اضافه کرد: اعلام می‌کنیم که برای همکاری‌های فرهنگی مشترک آمادگی داریم.

داریو ناردلا شهردار فلورانس نیز در گفت و گوی تصویری با شهردار شیراز عنوان کرد: شیراز به خاطر تاریخ غنی خود شهری بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: من به شیراز و ایران علاقه مند هستم، پدرم یک شرق شناس به ویژه در مورد مسائل خاورمیانه بود که زبان فارسی نیز بلد بود و در خانه آنها کتاب‌های بسیاری در خصوص زبان فارسی وجود دارد.

شهردار فلورانس تصریح کرد: در حال ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی هستیم، اما متأسفانه با بحران‌های اجتماعی و اقتصادی روبرو هستیم که آسیب‌های زیادی به ما زد، تلاش ما در جهت کم کردن این آسیب‌ها است، چرا که فلورانس به عنوان یک شهر توریستی با داشتن سالانه ۱۴ میلیون گردشگر با مشکلات زیادی روبه رو شده است.

وی گفت: سال آینده هفتصدمین سالگرد دانته را برگزار خواهیم کرد، و برنامه بین‌المللی خواهیم داشت، می‌توانیم این اقدام فرهنگی را با همکاری هم انجام داده و این برادری را با دعوت از زبان شناسان ایرانی و ایتالیایی بین شهرهای شیراز و فلورانس به وجود بیاوریم.

ناردلا خاطرنشان کرد: خیلی علاقه‌مند به همکاری با شیراز هستم و یکی از طرح‌هایی که برای سال ۲۰۲۰ تنظیم کرده بودم سفر به ایران بود که متأسفانه انجام نشد و مطمئناً می‌توان رابطه با شیراز را در سال ۲۰۲۱ به وجود آورد.

کد خبر 424153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.