۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
شنبه‌های خلاق برای شهری خلاق

در رویداد شنبه‌های خلاق اصفهان، شهروندان ایده‌های نوآورانه خود را در زمینه‌های حل چالش‌های شهری مانند مقابله با شیوع کرونا و ارتقای آموزش آنلاین ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برگزاری رویداد شنبه‌های خلاق اصفهان به شکل آنلاین و در لایو اینستاگرامی فرصتی برای کارآفرینان، ایده پردازان و جوانان این مرز و بوم ایجاد کرده تا ایده‌های خودشان را با مدیران شهری و کارشناسان حوزه خلاقیت و فناوری در میان بگذارند و ایده‌های برتر کاربردی شوند.

محمد آکوچکیان که بنیانگذار آکادمی ایرانیان و پلتفرم آموزش مجازی "استاد آپ" است. مدیر سابق مرکز کارآفرینی هاب همراه اول و مدیر توسعه تجاری شرکت رهنما است. او تألیف دو کتاب ۱۰ فرمان رهبری پیروزمندانه و خلق محصول ناب را در کارنامه خود دارد. همچنین دو دهه تجربه مدیریت فناوری‌های مختلف دستاوردهای متعددی چون جایزه prize my مالزی و کارآفرین برگزیده ملی جمهوری اسلامی ایران را برای او همراه داشته است با ایده اپلیکیشن "استاد اپ" در شنبه‌های خلاق اصفهان شرکت کرد این برنامه با تهیه چند صد دوره مجازی به صورت پادکست در اختیار مخاطبین است. مردم با پرداخت حق اشتراک اندک ماهیانه می‌توانند با سرعت اینترنت نامحدود به تمام این محتوا دسترسی داشته باشند.

مرتضی عباس پور که کارشناس حوزه آی‌تی است و از شرکت سرافراز رایان قاصدک در رویداد شنبه‌های خلاق اصفهان شرکت کرده و ایده آن تولید نرم افزار ساخت و برگزاری آزمون آنلاین، نظرسنجی و ضبط صدای مشتری، بحث تحقیقات و مقالات دانشگاهی و پخش پرسشنامه است. این نرم افزار باعث شده هزینه، زمان و نیروی انسانی سازمان‌ها، محقق‌ها و مراکز آموزشی صرفه‌جویی شود و به علت الکترونیکی بودن آن مصرف کاغذ را به حداقل رسانده است.

امین مقتدری سومین ایده‌پرداز که کارشناسی ارشد MBA دارد و از شرکت هیدرولیک جم که دانش بنیان فعال در خلق استارت تاپ‌های مبتنی بر فناوری است در شنبه‌های خلاق اصفهان شرکت کرده، ایده او سامانه Baclass است پلتفرمی که ساخت سامانه‌های آموزش مجازی به صورت اختصاصی و یا اشتراکی از ویژگی‌های آن است.

مرتضی نصوحی که کارشناس برنامه‌های شنبه‌های خلاق و مدیر آموزش، تشکیلات و بهبودهای روش‌های شهرداری اصفهان است درباره این ایده‌های مطرح شده گفت: سه ایده مطرح شده ایده‌هایی با قابلیت اجرایی هستند که برای ارزیابی نیاز به بررسی دقیق‌تر است خصوصاً که مدل‌های درآمدی آن مشخص نشده است. ایده‌های مطرح شده از باب خلاقیت شاید نمونه مشابه دارد و در بحث آموزش الکترونیکی آموزگارگرام هم باید با آموزش و پرورش مشورت شود، چراکه ذی‌نفع اصلی این ارگان است و باید به او پرداخته شود. امیدوارم با همت روز به روز توسعه بهتری در سیستم‌هایی که ارائه کردند و خدمات الکترونیکی بهتری به شهروندان ارائه شود که یکی از آن‌ها بحث آموزش که در ارتقا سطح جامعه بسیار مؤثر است.

کد خبر 424132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.