استفاده از ایده‌های شهروندان برای خلاق ماندن اصفهان در جهان

معاون برنامه‎ ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: برای اداره شهر اصفهان که سرآمد شهرهای ایران است، نیاز به ایده‌پردازی مردم فرهنگ دوست و خلاق اصفهان و کاربردی کردن آن داریم تا اصفهان همچنان یکی از شهرهای خلاق جهان باقی بماند.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به برگزاری ایده کاپ آذین‌بندی شهر اصفهان در اواخر سال گذشته، اظهار کرد: هدف از برگزاری ایده کاپ آذین‌بندی شهر اصفهان به عنوان هشتمین ایده کاپ در شهر، استفاده از نگاه خلاقانه شهروندان به ویژه طبقه خلاق برای رفع معضلات مدیریت شهری و ایجاد شرایط زندگی بهتر نسبت به قبل در شهر برای شهروندان بود.

وی با بیان اینکه زمینه‌ساز نوآوری در شهر، خلاقیت و ارائه ایده‌هایی است که نگاه ما را نسبت به فضای موجود و آینده پیش رو تغییر دهد، افزود: برگزاری ایده کاپ به معنای فراخوان جلب مشارکت مردم و اقشار خلاق برای رفع مشکلات مدیریت شهری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان با حضور در برگزاری ایده کاپ‌ها به نوعی در تعیین سرنوشت خود و در مدیریت شهر مشارکت می‌کنند، تصریح کرد: شروع فرایند برگزاری ایده کاپ آذین‌بندی شهر اصفهان از دی ماه سال گذشته استارت خورد و ایده‌ها در روزهای هشتم و نهم اسفندماه ثبت شد و داوری آنها در روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفندماه انجام شد و در روز بیستم اسفندماه رویداد برگزار شد.

وی ادامه داد: در ایده کاپ آذین بندی شهر اصفهان ۳۰۰ نفر شرکت کردند که ۱۶۲ ایده از آنها دریافت شد و بر اساس شاخص‌های تعریف شده ۳۰ ایده قابل تقدیر شناخته شد که از این تعداد ۱۰ ایده به مرحله نهایی راه یافت و از آن‌ها تقدیر شد.

صادقیان با اشاره به ملاک انتخاب ایده‌های خلاقانه، اظهار کرد: یکی از مهمترین شاخص‌ها داشتن نگاه متفاوت به شهر و ایجاد تغییر در نحوه اداره شهر یا نگاه حاکم بر مدیریت شهری است.

وی افزود: در ایده کاپ آذین‌بندی شهر اصفهان ایده‌هایی به عنوان برتر انتخاب شد که جدید، خلاقانه، متفاوت، اقتصادی و قابل اجرا بود و نگاه شهروندان را به خود معطوف می‌کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد شنبه‌های خلاق شهر، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان به نشانی www.esfahan.ir روی آیکون شنبه‌های خلاق کلیک کرده و پیرامون موضوعات مطرح شده، ایده‌های خود را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: برای اداره شهر اصفهان که سرآمد شهرهای ایران است، نیاز به ایده‌پردازی مردم فرهنگ‌دوست و خلاق اصفهان و کاربردی کردن آن داریم تا اصفهان همچنان یکی از شهرهای خلاق جهان باقی بماند.

صادقیان اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در ایده کاپ‌ها و رویداد شنبه‌های خلاق شرکت کرده و ایده‌های خلاقانه خود را ارائه کنند تا در صورت قابل اجرا بودن به نام خودشان در شهر اجرا شود.

کد خبر 424115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.