تامین پایدار آب شرب ۷ روستا از توابع شاهین‌شهر اصفهان

مدیر آبفای شاهین شهر با تاکید بر تامین پایدار آب شرب روستاها گفت: در سال جاری دو پروژه آبرسانی به روستاهای جهاد آباد و مورچه خورت در دستور کار قرار دارد و همچنین در پنج روستای دیگر با حفر و تجهیز چاه و قنوات، طرح تامین پایدار آب شرب روستاها عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایمنا، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، محمد خلیلی افزود: در سال جاری پروژه آبرسانی به روستای جهاد آباد به طول ۱۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیون تومان در دستور کار قرار دارد و با اجرای این پروژه، بیش از ۷۰۰ انشعاب آب به مشترکان واگذار می‌شود.

وی درخصوص آبرسانی به روستای مورچه خورت تصریح کرد: پروژه آبرسانی به شهرک صنعتی مورچه خورت به طول ۲۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان عملیاتی شده و به‌دنبال آن، آبرسانی به روستای مورچه خورت به طول ۵ کیلومتر اجرایی شد که با اجرای این طرح آبرسانی بیش از ۷۲۶ فقره انشعاب آب به مشترکین واگذار می‌شود.

مدیر آبفای شاهین‌شهر اصلاح شبکه فرسوده آب در روستاها را ضروری دانست و اظهار کرد: اصلاح شبکه فرسوده آب یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش هدر رفت آب محسوب می‌شود، این درحالی‌است که در سال ۹۹ مقرر شد ۴۰۰ متر از شبکه فرسوده آب روستای باغ میران نیز اصلاح و بازسازی شود.

خلیلی حفر و تجهیز چاه ها و قنوات را یکی از منابع تامین پایدار آب شرب روستاها دانست و افزود: در مابقی روستاهای تحت پوشش آبفای شاهین شهر از جمله روستای سُه، کلهرود، بیدشک، دهلر با تجهیز قنوات و چاه‌های موجود و در صورت نیاز با حفر چاه درصدد تامین پایدار آب شرب مشترکان در این مناطق هستیم.

وی کیفیت آب شرب روستاها را مورد تایید مراکز ذی‌صلاح دانست و گفت: آب شرب روستاهای تحت پوشش آبفای شاهین شهر از لحاظ کیفی کاملاً سالم، بهداشتی و مورد تایید مراکز ذی‌صلاح است و جمعیت بیش از۳ هزار نفری روستاییان در این منطقه هیچ‌گونه نگرانی پیرامون کیفیت آب ندارند.

مدیر آبفای شاهین‌شهر در ادامه به طرح‌های توسعه شبکه آب در شاهین شهر اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ طرح آبرسانی به شهرک نیایش به طول ۷ هزار و ۵۰۰ متر در دستور کار قرار دارد و همچنین در این شهرک اجرای شبکه فاضلاب به طول ۵ هزار و ۱۰۰ متر عملیاتی می‌شود. ایجاد زیرساخت‌های آب و فاضلاب در شهرک نیایش با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

وی تامین پایدار آب شرب شهرک میلاد را از دیگر پروژه‌های تامین و توسعه پایدار آب شرب برشمرد و گفت: با اصلاح بیش از ۴۰۰ متر از شبکه فرسوده شهرک میلاد، مشکل افت فشار آب در این منطقه رفع می‌شود.

مدیر آبفای شاهین‌شهر با بیان اینکه دشت شاهین شهر بسیار خشک است و هیچ گونه سفره آب زیرزمینی در این منطقه قرار ندارد، خاطرنشان ساخت: شاهین شهر تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارد، این در حالی‌است که با افزایش روز افزون جمعیت در این منطقه نیاز به آب شرب نیز افزایش می‌یابد، بنابراین برای رفع کمبود آب شرب دو حلقه چاه در منطقه قلعه خواجه در ۱۵ کیلومتری شاهین شهر حفر شده است.

خلیلی افزود: آبدهی چاه‌های حفر شده در منطقه قلعه خواجه بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر در ثانیه است که انتظار می‌رود با انتقال این حجم آب به شبکه توزیع شاهین شهر مشکل کم آبی در این منطقه برطرف شود.

وی با اشاره به اختلاف ارتفاع در منطقه شاهین شهر، توزیع عادلانه آب را مهم خواند و افزود: به منظور توزیع عادلانه آب شرب ۲۱ ایستگاه فشارسنج در شاهین شهر نصب شده است و با استفاده از شیرهای کنترل فشار و رینگ کردن شبکه، آب شرب عادلانه میان مشترکان توزیع می‌شود.

مدیر آبفای شاهین شهراعلام کرد: در حال حاضر هدررفت آب در شاهین شهر کمتر از ۱۳ درصد است که امید می‌رود با اصلاح خطوط فرسوده آب این رقم نیز کاهش یابد.

کد خبر 424113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.